Gå til innhold

Scooter - fjerning av plombering?


Tanya1365380060

Anbefalte innlegg

Tanya1365380060

Har en lillebror som skal ha scooter nå. De der han kjøpte den tilbø seg å fjerne den plomberingen på scooteren som gjør at den bare går i 45 km/t, så den går en god del raskere, men det skulle de ha 1000 kr for, og selv om jeg ikke kan mye om slike ting, så har jeg en liten følelse av at det er litt mye å betale for en relativt enkel ting å fikse..?

Men er altså ikke sikker, så det hadde vært fint om noen som kan noe om dette kunne hjulpet meg litt her:) Altså, er 1000 kr for mye for å ta ut plomberingen eller er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei : ).Som regel er alle mopeder 50ccm.som selges i norge levert med plombert sylinder , slik at en enten må skifte den eller file ut kanalene . eksosanlegget kan og være strupt slik at motoeren ikke yter mere enn 2.5 hk . Så før du betaler ville det vært intr. å vite hva butikken skulle gjøre for den prisen . Dersom scooteren går for sakte , vil jeg heller råde til og kjøre opp til 125ccm . Da kan en tilogmed ha passasjer lovlig .med hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanya1365380060

Hei : ).Som regel er alle mopeder 50ccm.som selges i norge levert med plombert sylinder , slik at en enten må skifte den eller file ut kanalene . eksosanlegget kan og være strupt slik at motoeren ikke yter mere enn 2.5 hk . Så før du betaler ville det vært intr. å vite hva butikken skulle gjøre for den prisen . Dersom scooteren går for sakte , vil jeg heller råde til og kjøre opp til 125ccm . Da kan en tilogmed ha passasjer lovlig .med hilsen

Heisann vanman:) Takk for svar!

Jeg vet ikke eksakt hva de gjør, annet enn at de sa de skulle fjerne plomberingen, slik at den ville gå fortere..vet ikke hva det innebærer i detalj..men utifra dette da, er det verdt 1000 kr tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Heisann vanman:) Takk for svar!

Jeg vet ikke eksakt hva de gjør, annet enn at de sa de skulle fjerne plomberingen, slik at den ville gå fortere..vet ikke hva det innebærer i detalj..men utifra dette da, er det verdt 1000 kr tror du?

Det innebærer helt sikkert bare å bytte ut noen små deler i forgasser. Kjapt og enkelt når man får tak i delene, f eks i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann vanman:) Takk for svar!

Jeg vet ikke eksakt hva de gjør, annet enn at de sa de skulle fjerne plomberingen, slik at den ville gå fortere..vet ikke hva det innebærer i detalj..men utifra dette da, er det verdt 1000 kr tror du?

Det blir nok regnet som trimming, som er ulovlig på mopeder (50ccm). Bare vær opps på at boten hvis man blir tatt neppe er symbolsk.

".............."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...