Gå til innhold

Narkotikasalg hos naboene med barna i hus! Råd?


vin

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å forkorte dette og ta de rene fakta.

Håper dere har noen fornuftige råd til meg:

Naboen vår er en familie med 2 barn ,mor og far.

Da moren flyttet hit for 2,5 år siden gikk hun til naboene og fortalte at hun hadde voldsalarm p.ga drapstusler fra sin mann . At han satt inne for narkotikabeslag og snart kom ut.

Derfor måtte alle gi beskjed til ungene sine om at de ikke måtte ha ring på spring hos henne!

Han flyttet allikevel? inn hos henne for en tid tilbake.

Vi har overhørt en del høylytt krangling ...greitt nok!

MEN;problemet er at det foregår åpenlys narkotika salg i og utenfor hjemmet , mens ungene både er på skole og hjemme.

Det er noen lugubre typer det er snakk om!!

Vi hadde nabo fest i helga og mange har registrert dette men ingen vil blande seg inn pga hans bakgrunn.

Moren må da kjenne til dette?

Skal jeg ta kontakt med henne når mannen er borte , og si hva jeg mener om dette , og at flere naboer er beskymret for barna?

Eller går det ann å være anonym innringer til barnevernet?

Da mener jeg 100% anonym!

Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør absolutt IKKE kontakte moren, da hun garantert vet om det her.

En anonym samtale til onkel, er nok derimot å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du BURDE absolutt anmeldt forholdet for BARNA sin skyld!

Jeg er helt enig , men med tanke på mine barn også så er jeg engstlig for å blande oss inn i noe.

For 3 uker siden gikk mannen min bort til han og sa at han måtte roe ned farten i feltet her hvor det er så mange små unger og leker.

Han suste av gårde med fingeren i været til mannen min og kalte han en jævel!!

Så du skjønner han er ikke helt god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt IKKE kontakte moren, da hun garantert vet om det her.

En anonym samtale til onkel, er nok derimot å foretrekke.

Kan jeg da være anonym?

Tør ikke noe annet.

Hilsen pysa?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg da være anonym?

Tør ikke noe annet.

Hilsen pysa?!

Ja, det kan du.

Men du trenger jo sikkert ikke å være anonym. Jeg vet ikke hvorfor jeg skrev det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Jeg er helt enig , men med tanke på mine barn også så er jeg engstlig for å blande oss inn i noe.

For 3 uker siden gikk mannen min bort til han og sa at han måtte roe ned farten i feltet her hvor det er så mange små unger og leker.

Han suste av gårde med fingeren i været til mannen min og kalte han en jævel!!

Så du skjønner han er ikke helt god!

Forstår at det ikke er en behagelig sit..Men siden det er snakk om barna til langeren og dine hadde jeg ikke nølt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

IKKE si noe til henne, for guds skyld. Skaffer bare deg selv problemer!

Ring til politiet og forlang å få være anonym. Det er INGEN nåde for slike folk. Meld det fort som bare f.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Kan jeg da være anonym?

Tør ikke noe annet.

Hilsen pysa?!

Om du ikke tør å ringe, så skriv et brev og fortell hva du vet. Uten navn under. Si du er redd. De skjønner det i en slik situasjon. Du ser hva de narkotikagærningene gjør med hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen er egentlig litt kinkig; på den ene siden er det jo greit for deg å ha enkel tilgang til lettere narkotiske stoffer, men på den andre siden vil distributører av slike stoffer ofte tiltrekke seg mennesker som en helst ikke vil være bekjent av.

Den beste løsningen er derfor todelt; inngå en lukrativ rammeavtale med naboen som sier noe om kvantumsrabatter. Dernest bør du skaffe deg et grovkalibret håndvåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg er helt enig , men med tanke på mine barn også så er jeg engstlig for å blande oss inn i noe.

For 3 uker siden gikk mannen min bort til han og sa at han måtte roe ned farten i feltet her hvor det er så mange små unger og leker.

Han suste av gårde med fingeren i været til mannen min og kalte han en jævel!!

Så du skjønner han er ikke helt god!

Mannen din burde huske for ettertiden at en ALDRI konfronterer slike folk. Det er LIVSFARLIG. Helt nyttesløst. De har jo ikke respekt for politiet engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at det ikke er en behagelig sit..Men siden det er snakk om barna til langeren og dine hadde jeg ikke nølt!

Føler det er en del ubesvarte spørsmål her...

Moren vet sikkert om at mannen dealer, men gir hun uttrykk for at hun ikke liker det?

Iogmed at hun tidligere har innstallert voldsalarm er det ikke sikkert det er så mye hun kan si uten å fly "veggemellom" med hjelp av mannen.

Bruker hun selv?

Eller er hun bare "belastet" med vanene til mannen?

Vet jo egentlig ingenting om situasjonen, det er det som gjør det vanskelig å gi råd.

Men noe av det værst man kan gjøre mot et barn er å ta det bort i fra foreldrene når den ene er "vel bevart"

Om dette er tilfelle, at moren står uten makt i alle situasjoner, så råder jeg deg til å forklare for politiet om hvordan situasjonen er. At moren blir mishandlet og at du er bekymret BÅDE for ungene og henne?

Noen av dere tenker sikkert at om dette er tilfelle og hun fortsetter å bo sammen med mannen så er det bare vèlforjent.

Men de av dere som har levd sammen med en psykopat, mishandler ol vet at det er svært vanskelig å komme seg ut av slike forhold.

Og man gir etter for ønsker og krav bare for å få være i fred!

Håper du gjør det som er best for alle, og gir moren en sjanse til å komme seg ut av uføret, et barn kan bli påført så mye mer smerte ann hva de allerede har opplevd om de rivest fra foreldrene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...