Gå til innhold

Arbeidsledig, slitasje i nakke


biw

Anbefalte innlegg

Ble for 4 måneder siden sagt opp fra min kontorjobb som jeg har hatt i 15 år. Får nå arbeidsledighetstrygd. Mens jeg arbeidet hadde jeg mye vondt i nakke og skuldre pga arbeid ved pc etc. Gikk ikke til lege, men slet meg gjennom dagene. Jeg har fremdeles vondt i skuldre og nakke med påfølgende hodepine, svimmelhet og kvalme. Har problemer med å arbeide ved pc og med å bøye nakken forover.

Dermed er det vanskelig for meg å få en ny kontorjobb. Hva bør jeg gjøre. Bør jeg gå til lege og bli sykemeldt? Kan jeg bli omskolert (jeg vet ikke helt hva slags arbeid jeg skulle kunne utføre).

Har jeg noen mulighet til å få uføretrygd? Jeg er 53 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IreneG

Uføretrygd er nok uaktuelt "på det nåværende tidspunkt". Jeg anbefaler deg å kontakte lege i første omgang og snakke om attføring. Hva som er aktuelt diskuterer du med arbeidskontoret. Det kan være en ide å snakke med arbeidskontoret før du søker, slik at du får en ide om hvilke muligheter det er i ditt nærmiljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...