Gå til innhold

Sår


Gjest Moretti

Anbefalte innlegg

Gjest Moretti

Blir ofte sår/øm rundt vagina og anal noe som ofte ikke har med sex å gjøre. Vanligvis om det har dreid seg om sopp, har en engangspille med canesten og salve fungert ganske umiddelbart. Men forrige gang ble det faktisk verre etter det, før det etter noen dager bedret seg. Har prøvd også zink-salve, noe som bare hjalp litt. Bruker forøvrig -kun- intimsåpe under vask, men har merka at om jeg er "forsiktigere" under vask, så blir jeg bedre.

Lurer bare på hva dette kan være og om det finnes noe som kan hjelpe? Salve el.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen leger anbefaler å ikke bruke intimsåper heller nedentil, bare varmt vann, kanskje det vil gjøre det bedre for deg?

Litt babyolje nedentil etter vask hjelper også noen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig at det er sopp ja.

Jeg tror teorien om hvordan man får soppangrep går som følger: på huden (og skjeden og anus) ellers er det en god del bakterier. Det er helt naturlig at det er bakterier der. Bakteriene holder faktisk soppen borte. Hvis du vasker deg godt og grundig, forsvinner disse bakteriene og før du hvet ord av det har du fått sopp. Soppsporer finnes nesten overalt i lufta.

Bruk bare lunkent vann når du vasker deg, er kanskje ikke så dumt.

Tipser deg om at du søker litt mere på nettet om slike ting. Som alle andre som svarer her er jeg ingen ekspert !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...