Gå til innhold

Hvor lenge vente med nytt forhold?


Gjest Kloden

Anbefalte innlegg

Gjorde det slutt med dama for to mnd siden..

Har null følelser for henne,men har derimot en annen i sikte.

Var så og si over dama en god stund før det ble slutt mellom oss. Jeg og hu nye er på vei til å bli sammen(uten at offentligheten vet det).

Det jeg ønsker deres syn på er om jeg burde vente med å bli "ordentlig" sammen med hun nye med hensyn til eksen, eller om det ikke finnes noen "regler" på dette feltet..

Vet at det kanskje er et dumt

spørsmål, men lurer på hvor lenge det forventes at jeg venter. Vil ikke at hun skal tenke at jeg bare "flyr og finner meg ny" med en gang.

Jeg og eksen var forresten sammen i et og et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les svarene til tråden "Eksen med ny kjæreste" på samlivsforum den.19.aug.

Selv om denne tråden var sett fra vinkelen til 'din eks-dame', så er svarene fra begge kjønn.

Kanskje du får en formening om hva folk mener her inne ihvertfall.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kloden.

Syntes det er bra du tenker på eks dama di.Prøv å hold det skjult til du vet at hun har kommet over degVel altså hvis det ikke tar så veldig lang tid da.Hun må innse at forholdet er slutt etter hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les svarene til tråden "Eksen med ny kjæreste" på samlivsforum den.19.aug.

Selv om denne tråden var sett fra vinkelen til 'din eks-dame', så er svarene fra begge kjønn.

Kanskje du får en formening om hva folk mener her inne ihvertfall.

:-)

Takk, var mye interessant å lese der.

Føler riktignok at situasjonen til Leila var ganske anderledes enn min, ettersom jeg bare er 18 år og var sammen med min kjæreste i ett og et halvt år og uten å bo sammen.. dessuten var det jeg som gjorde det slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hei kloden.

Syntes det er bra du tenker på eks dama di.Prøv å hold det skjult til du vet at hun har kommet over degVel altså hvis det ikke tar så veldig lang tid da.Hun må innse at forholdet er slutt etter hvert

Takk for svar..Prøver å tenke som deg, men aner ikke når hun er over meg og når det er å forvente at hun er det.

Finnes jo ikke noe fasitsvar på når man kommer over noen, men hvor lenge bør jeg vente før jeg slutter å ta hensyn til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, var mye interessant å lese der.

Føler riktignok at situasjonen til Leila var ganske anderledes enn min, ettersom jeg bare er 18 år og var sammen med min kjæreste i ett og et halvt år og uten å bo sammen.. dessuten var det jeg som gjorde det slutt.

Jo, sant det.

Fint at du tar hensyn til din eks, men du må også kunne fortsette ditt liv.

Selv om hun er såret fordi du gjorde det slutt, og jenter gjerne vil ha innført karantene-plikt på eks-typer, kan hun ikke si noe på at du går videre.

Ønsker deg lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar..Prøver å tenke som deg, men aner ikke når hun er over meg og når det er å forvente at hun er det.

Finnes jo ikke noe fasitsvar på når man kommer over noen, men hvor lenge bør jeg vente før jeg slutter å ta hensyn til henne?

Nei,det er vanskelig å si.Du kan jo begynne med å ta dama de ut å møte andre venner du og eksen har sammen,slik at ryktet kommer til henne, da er det lettere for eksen og forberede seg til å møte på dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Hei kloden.

Syntes det er bra du tenker på eks dama di.Prøv å hold det skjult til du vet at hun har kommet over degVel altså hvis det ikke tar så veldig lang tid da.Hun må innse at forholdet er slutt etter hvert

Hvordan tror du hans nye kjæreste reagerer på å bli holdt skjult for eksen da??

det hadde sannelig ikke mange damer akseptert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror du hans nye kjæreste reagerer på å bli holdt skjult for eksen da??

det hadde sannelig ikke mange damer akseptert!

De av oss med litt empati, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Er ikke godt å vite når sjansen til litt kjærlighet dukker opp neste gang!

Det r en pen tanke du har der riktignok. Men er det slutt så er det slutt. Kos deg med den nye. Du bør jo ikke akkurat råkline rett foran øynene til eks'en da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Nei,det er vanskelig å si.Du kan jo begynne med å ta dama de ut å møte andre venner du og eksen har sammen,slik at ryktet kommer til henne, da er det lettere for eksen og forberede seg til å møte på dere.

Hvor LENGE var dere sammen da?

Var det mange ÅR er det jo helt annerledes enn noen fattigslige uker. Skjønner?

Og så er jo hvert eneste menneske her i verden forskjellige da. Det gjør det ikke lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror du hans nye kjæreste reagerer på å bli holdt skjult for eksen da??

det hadde sannelig ikke mange damer akseptert!

Jeg sier ikke at han skal holde den nye dama si skjult.Det jeg sier er at de skal gå ut sammen blant venner slik at eksen hans får høre at han har fått ny dame.

Det sier jeg for at ikke eksen hans skal slippe å møte de uten å få vite det først.Det er kun henne jeg tenker på.

Jeg syntes det er flott at de tenker på å skåne eksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest carlina

Jeg sier ikke at han skal holde den nye dama si skjult.Det jeg sier er at de skal gå ut sammen blant venner slik at eksen hans får høre at han har fått ny dame.

Det sier jeg for at ikke eksen hans skal slippe å møte de uten å få vite det først.Det er kun henne jeg tenker på.

Jeg syntes det er flott at de tenker på å skåne eksen.

Hmm da er vi uenig der..jeg mener at er det over så er det over!

=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei der!

Jeg syns dette er helt individuelt, og det avhenger selvsagt av hvordan bruddet var, og om en siiter igjen med stor smerte.

I dette tilfellet sitter kanskje din eks igjen med en stor dose smerte? Da kan det vel være på sin plass å ta litt hensyn, vel?

Jeg gjorde det selv slutt med min eks for to måneder siden. Og hadde jeg nå fått høre at han hadde fått seg ny dame, så hadde det brydd meg midt på leggen. Det var jo jeg som gjorde det slutt.

Skulle det derimot være omvendt, at den som gjør det slutt finner seg en ny ganske kjappt, ja, da begynner nok en del tanker å svive hos eksen.

Men som sagt, det avhenger av hvordan bruddet var og hvordan vedkommende har det pr i dag.

To måneder er jo ikke lenge akkurat, og jeg kan vel på sett og vis ikke helt forstå hvordan du kan ha blitt "ferdig" med eksen din på så kort tid. Følelsesmessig sett kan man bli ferdig ganske raskt, men er du virkelig klar igjen for et forhold...? Så raskt?

Som sagt gjorde jeg det og slutt med min eks for to måneder siden. Vi var sammen et år.

Pr i dag er det noe "på gang" med en annen, og det kan kanskje bli et forhold ut av det. MEN jeg syns på en måte det blir galt å gå slik fra det ene til det andre. Vet man da helt sikkert hva man vil, eller er det en erstatning for det som var?

I mine øyne er det viktig å bruke tid, særlig så kort tid etter et brudd.

Men å ta hensyn til eksen er det siste jeg gjør. Nettopp fordi jeg hadde mine grunner til bruddet, samt at jeg ikke bryr meg om ham mer. Så derfor - finn ut av hva du mener om dette, kjenn på dine følelser overfor eksen, vær ærlig med deg selv, og rush iallefall ikke inn i noe, bare for å ha en der...

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, var mye interessant å lese der.

Føler riktignok at situasjonen til Leila var ganske anderledes enn min, ettersom jeg bare er 18 år og var sammen med min kjæreste i ett og et halvt år og uten å bo sammen.. dessuten var det jeg som gjorde det slutt.

Situasjonen er ganske annerledes ja. Som du sier begynte følelsene for damen din å forsvinne FØR du gjorde det slutt. Dvs at du i realiteten har hatt mer enn "bare" to måneder å komme over henne på.

Jeg synes ikke det er noe rart at du da finner deg en ny kjæreste nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...