Gå til innhold

Utsette mensen med p-piller


Gjest Miss77

Anbefalte innlegg

Jeg reiser på ferie i morgen. Venter mensen i neste uke, men tror jeg skal utsette mensen ved å gå rett på neste brett med piller. Bruker Marvelon.

Skal jeg da ta ferdig hele neste brett også? Eller kan jeg bare ta noen få piller slik at jeg får mensen rett etter at jeg er hjemme fra ferie? Må jeg da kaste det brettet jeg har tatt noen piller fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bestemmer selv om du vil hoppe helt over en mens (ta to brett i strekk) eller om du bare vil utsette mensen noen dager(ta noen piller fra neste brett, og stoppe like før du ønsker en ny blødnng). I såfall kaster du det brettet du har begynt på, eller sparer dette til en annen gang du vil utsette mensen, sørg i såfall for å merke det slik at du ikke mixer det med andre brett og lurer på hvilket brett du holder på mer..

Det er bare monofasiske piller du kan gjøre dette med (piller hvor alle pillene (nr 1 - 21) er like. Flerfasepiller (trionetta osv) må du gjøre det annerledes med.

Dr. Moen har svart på slike spørsmål mange ganger, så bruk søkefunksjonen oppe til høyre og les hva hun sier dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...