Gå til innhold

Offiice - installasjonsproblemer


periskop

Anbefalte innlegg

Skulle erstatte engelsk utgave av Office 97, Standard Edition, med norsk utgave av samme, men Professional Edition. Avinstallerte førstnevnte. Ved nyinstallasjonen dukket til stadighet følgende melding opp: Kan ikke lese filen fra ... (filens navn). Til slutt kom beskjed om at installasjonen ikke var fullført.

Forsøkte derettet å installere den opprinnelige utgaven igjen, men med samme resultat.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det oppgraderings- eller fullversjoner du har?

Hvilke filer fikk du feilmelding om?

Hvilket operativsystem er det?

Er det oppgraderings- eller fullversjoner du har?

- Fullversjon, såvidt jeg vet.

Hvilke filer fikk du feilmelding om?

- Synes å være de aller fleste: EXE, DLL, DOC, DOT, XLS, XLT, XLA, XLL, CPL

Hvilket operativsystem er det?

- Windows 98.

Kan det være at jeg trenger et eget installasjonsprogram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det oppgraderings- eller fullversjoner du har?

- Fullversjon, såvidt jeg vet.

Hvilke filer fikk du feilmelding om?

- Synes å være de aller fleste: EXE, DLL, DOC, DOT, XLS, XLT, XLA, XLL, CPL

Hvilket operativsystem er det?

- Windows 98.

Kan det være at jeg trenger et eget installasjonsprogram?

Hmm.. er det brente cder du har, eller er det original-cder? Det er mulig det er en feil på selve cden. Du kan forsøke å kopiere hele innholdet på cdene inn på harddisken og installere derfra. Noe annet du kan forsøke er å kjøre en Windows-reparasjon (sett inn Windows-cden, så skal du få opp valget automatisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. er det brente cder du har, eller er det original-cder? Det er mulig det er en feil på selve cden. Du kan forsøke å kopiere hele innholdet på cdene inn på harddisken og installere derfra. Noe annet du kan forsøke er å kjøre en Windows-reparasjon (sett inn Windows-cden, så skal du få opp valget automatisk).

CDen med den opprinnelige Office-versjonen er en originalutgave (den har jeg f.ø. selv installert fra tidligere, dengang uten problemer), mens CDen med den "nye" Office-versjonen er brent.

Windows-CDen jeg har er en originalutgave, men ikke fysisk sett den samme som ble brukt ved installasjonen. Har det noe å si for en ev. reparasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CDen med den opprinnelige Office-versjonen er en originalutgave (den har jeg f.ø. selv installert fra tidligere, dengang uten problemer), mens CDen med den "nye" Office-versjonen er brent.

Windows-CDen jeg har er en originalutgave, men ikke fysisk sett den samme som ble brukt ved installasjonen. Har det noe å si for en ev. reparasjon?

Så lenge det er samme versjon skal det ikke ha noe å si. Det finnes to versjoner av Win98, den opprinnelige og Win98SE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det er samme versjon skal det ikke ha noe å si. Det finnes to versjoner av Win98, den opprinnelige og Win98SE.

Jeg antar at det er den opprinnelige versjonen av W98 som er installert, men kan dette sjekkes?

Satte inn CDen, men det kom ikke opp noe tilbud om reparasjon.

Kan den installeres på nytt uten først å avinstallere den nåværende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at det er den opprinnelige versjonen av W98 som er installert, men kan dette sjekkes?

Satte inn CDen, men det kom ikke opp noe tilbud om reparasjon.

Kan den installeres på nytt uten først å avinstallere den nåværende?

Du kan installere over den gamle, ja. Da beholder du programmer og slikt du har på disken - men som regel blir mange gamle problemer hengende igjen også, så det er ikke sikkert det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan installere over den gamle, ja. Da beholder du programmer og slikt du har på disken - men som regel blir mange gamle problemer hengende igjen også, så det er ikke sikkert det hjelper.

Det gikk som du foruså, installasjon over den gamle hjalp ikke. Men takk hjepen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan installere over den gamle, ja. Da beholder du programmer og slikt du har på disken - men som regel blir mange gamle problemer hengende igjen også, så det er ikke sikkert det hjelper.

Uffda, mye fingertrøbbel i min siste melding, men meningen var god. Altså: Takk for hjelpen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...