Gå til innhold

Katt på overtid så det holder


Snuspet

Anbefalte innlegg

Jeg har en katt som venter små nurk, men hun har nå gått 5 dager over tiden (70 dager i dag). Har snakket med flere dyrleger, men de sier bare: Enten får du vente, eller så får du komme med henne så vi får tatt keisersnitt...

Hun er ikke syk eller bærer preg av at hun har vondt.

Kanskje noen har et godt råd til hva man kan gjøre for å få fortgang på ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Babuska

Hvis ikke dylegene har annet råd enn at du får vente, så har vel ikke dolgjengen noe bedre råd. Om det ikke er en veterinær blandt oss.

Mitt råd er at du ikke skal tukle med noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke dylegene har annet råd enn at du får vente, så har vel ikke dolgjengen noe bedre råd. Om det ikke er en veterinær blandt oss.

Mitt råd er at du ikke skal tukle med noe

Hadde jeg hatt en trapp, kunne jeg kanskje fått henne til å løpe litt der. Det hjelper, har jeg hørt. Tenkte bare noen hadde et annet råd.

Det er ikke normalt for katter å gå så lenge gravide, og jeg vil helst spare henne for operasjon/keisersnitt. Men i morgen må hun nok. Det er måte på hvor lenge hun kan gå sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er sikker på datoen hun ble parret synes jeg dette høres litt skummelt ut. Hun bør ikke gå for lenge uten at du gjør noe med det. Jeg vet ikke om noen spesielle ting du kan gi katten , tror ikke jeg ville gjort det heller. Det viktigste du kan gjøre er å sørge for at hun føler seg trygg. Fjern alle kilder til bråk, sett frem fødekasse, ikke slipp henne ut osv. Alt du kan tenke på og gi henne mest mulig fred. Noen katter holder nemlig igjen til de føler seg helt trygge og har et bra sted å føde.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper og regner med at hun ikke har fått i seg p-piller i svangerskapet..? Siden du vet når hun ble befruktet er vel ikke det særlig sannsynlig, men tenkte jeg skulle nevne det. En vetrinær sa en gang til meg at hvis katter fikk p-piller under svangerskapet kunne man risikere at fødselen aldri kom igang og til slutt ville kattemoren dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar.

Det gikk heldigvis bra. Hun fødte fem nydelige nurk i morges.

Jeg hadde bestilt keisersnitt. Og skulle møte hos dyrlegen kl 12 i dag, men det ble det heldigvis ikke noe av.

Kattungene var store, men velskapte alle sammen.

Jeg er ganske så lettet nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er sikker på datoen hun ble parret synes jeg dette høres litt skummelt ut. Hun bør ikke gå for lenge uten at du gjør noe med det. Jeg vet ikke om noen spesielle ting du kan gi katten , tror ikke jeg ville gjort det heller. Det viktigste du kan gjøre er å sørge for at hun føler seg trygg. Fjern alle kilder til bråk, sett frem fødekasse, ikke slipp henne ut osv. Alt du kan tenke på og gi henne mest mulig fred. Noen katter holder nemlig igjen til de føler seg helt trygge og har et bra sted å føde.

Lykke til

Takk for råd. Alt var tilrettelagt for henne, og hun har født en gang før.

Som du kanskje ser av mitt andre svar ble det fødsel i morges. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babuska1365380184

Takk for alle svar.

Det gikk heldigvis bra. Hun fødte fem nydelige nurk i morges.

Jeg hadde bestilt keisersnitt. Og skulle møte hos dyrlegen kl 12 i dag, men det ble det heldigvis ikke noe av.

Kattungene var store, men velskapte alle sammen.

Jeg er ganske så lettet nå! :-)

Gratulerer hjerteligst som "bestemor" da. Godt det gikk bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper og regner med at hun ikke har fått i seg p-piller i svangerskapet..? Siden du vet når hun ble befruktet er vel ikke det særlig sannsynlig, men tenkte jeg skulle nevne det. En vetrinær sa en gang til meg at hvis katter fikk p-piller under svangerskapet kunne man risikere at fødselen aldri kom igang og til slutt ville kattemoren dø.

At det var så ille visste jeg ikke. MEN

Graviditeten var planlagt, så hun hadde selvfølgelig ikke fått P-piller på mer enn to måneder da hun ble parret.

Som du ser av mitt andre innlegg gikk det bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...