Gå til innhold

Min etterlengtede ferie er ødelagt..


Gjest Pricilla

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Saken er sånn: En venninne og jeg bestilte tur til Kypors i april - bare vi to, turen koster 8000,- (2 uker, og bra hotell). Nå har plutselig kjæresten hennes bestilt flybillett nedover, og kommer en uke etter oss. Han har belaget seg på å bo på hotellet våres, som er en ett-roms med to enkeltsenger... Han betaler 1300,- og thats it! Så skal han liksom bo sammen med oss på vår bekostning!?! Er ikke det jævla frekt? De har vært sammen i 6 mnd. og jeg har sett han to ganger. Det interresserer ikke meg å dele leilighet med han!

Sa det til venninna mi, men hun rodde det vekk. Nå vurderer jeg å ringe henne og si at jeg avbestiller pga dette. For meg blir hele ferien ødelagt. Sist vi var i hellas, ville typen min komme ned. Da ble hun sur og sint, for det ville ikke hun ha noe av - og han fikk i hvert fall ikke sove på rommet våres! Og det forsto jeg, og sa nei til han - dette var jentetur, sånn som nå, eller sånn det var før han kom inn i bildet.

Jeg gidder ikke betale for tak over hodet på han, skulle jeg betalt for noen ville jeg betalt for kjæresten min som jeg har vært sammen med i tre år.

Hvordan hadde du reagert i denne situasjonen?

Når de er sammen (de gangene jeg har sett han) sittter de å kysser og tar på hverandre og er SÅÅÅ forelska. Blir kult for meg da, og være med på romantisk tur på stranda.. 20 meter bak dem! Nei for pokker - jeg blir hjemme!

Er ikke dette toppen av frekkhet? Og venninna mi tar NULL hensyn til meg. Liker ikke å vse meg i skjørt engang, så skal jeg løpe rundt i trusa forann han! Tenk på natta da, sover ikke med klær der nede.

Æsj... for en nedtur! Hva skal jeg gjøre?

Dette er et syteinnlegg, må bare få det ut. Ferien jeg har gleda meg til, forbereda meg til med bestilling av kort/reisesjekker, veksling av kontanter, innkjøp av dyr koffert, ny garderobe og spart masse penger til er nå ødelagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omdiriger turen din hvis det går, og dra alene eller ta med din kjæreste, eventuellt ei anna venninde!

Hvis ikke, bli hjemme, det hadde jeg gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at du blir litt irritert ja. Turen er nå ganske snart går jeg utfra - så det er kanskej for sent å avbestille også.

Premissene er jo litt forandret . Uansett om han - eller de skaffer seg et annet rom så er det ikke det samme med to venninner på tur - kontra en venninne og et nyforelsket par på tur.

Men vet ikke om det er så mye du får gjort med det? Du kan jo forlange at han skaffer et annet rom - evnt. at dere alle 3 deler på turen (8000+1300)/3.

Pissed hadde jeg blitt - men er det først skjedd får du prøve å lage den best mulig e turen og opplevelsen ut av det. Så drar du kanskje ikke på venninnetur med hun igjen en annen gang *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Jeg skjønner godt at du blir litt irritert ja. Turen er nå ganske snart går jeg utfra - så det er kanskej for sent å avbestille også.

Premissene er jo litt forandret . Uansett om han - eller de skaffer seg et annet rom så er det ikke det samme med to venninner på tur - kontra en venninne og et nyforelsket par på tur.

Men vet ikke om det er så mye du får gjort med det? Du kan jo forlange at han skaffer et annet rom - evnt. at dere alle 3 deler på turen (8000+1300)/3.

Pissed hadde jeg blitt - men er det først skjedd får du prøve å lage den best mulig e turen og opplevelsen ut av det. Så drar du kanskje ikke på venninnetur med hun igjen en annen gang *S*

Bare MIN billett koster 8000! Skal vi dele på tre blir det sånn 8000+8000+1300. Men det blir uansett ikke aktuelt.. han er sånn fattigper. Så han skal vel leve på venninna mi hele uka. men jeg skal sørge for at det JEG kjøper er MITT! Hvis jeg i det hele tatt gidder å dra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare MIN billett koster 8000! Skal vi dele på tre blir det sånn 8000+8000+1300. Men det blir uansett ikke aktuelt.. han er sånn fattigper. Så han skal vel leve på venninna mi hele uka. men jeg skal sørge for at det JEG kjøper er MITT! Hvis jeg i det hele tatt gidder å dra...

Hvis du har muligheten til å trekke deg uten å tape penger så kan du det - men hvis ikke så er det jo forjævlig. Da hadde jeg dratt uansett. Det er kanskje forsent for han dusten å trekke seg - eller skaffe annet rom også ?

Men jeg hadde blitt alvorlig pissed på venninna mi ansett . Jeg synes du skal si ganske klart om at dere skal dele på turen. DA kanskje han ikke blir med allikevel.

Grrrrrrrrrrr

For sent å få din type med ? nå er jo venninneturen ødelagt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Hvis du har muligheten til å trekke deg uten å tape penger så kan du det - men hvis ikke så er det jo forjævlig. Da hadde jeg dratt uansett. Det er kanskje forsent for han dusten å trekke seg - eller skaffe annet rom også ?

Men jeg hadde blitt alvorlig pissed på venninna mi ansett . Jeg synes du skal si ganske klart om at dere skal dele på turen. DA kanskje han ikke blir med allikevel.

Grrrrrrrrrrr

For sent å få din type med ? nå er jo venninneturen ødelagt uansett.

Typen min vil ikke dra, han er ikke noe gla i syden-turer.

DErfor drar jeg med en venninne.. Hadde gleda meg til å slarve og skravle litt, men nå blir jo ikke det noe av.

Jeg har betalt for lenge siden.. 1000,- kr. taper jeg uansett, men veit ikke om det er forsent. Drar på mandag. 1000,- driter jeg i, men det er så surt siden jeg har orberedt meg skikkelig med alt og stressa som en gal for å få ting i orden i tide. Har ikke reist til utlandet på tre år, så jeg så virkelig fram til dette.. Tror hun skjønner det, men er vel så jævla ego og vil ha han med da.. Dårlig gjort synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde avbestilt.

Ikke faen om jeg hadde tillatt en kompis å ta med seg dama si nedover på en ferie som var beregnet på meg og han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typen min vil ikke dra, han er ikke noe gla i syden-turer.

DErfor drar jeg med en venninne.. Hadde gleda meg til å slarve og skravle litt, men nå blir jo ikke det noe av.

Jeg har betalt for lenge siden.. 1000,- kr. taper jeg uansett, men veit ikke om det er forsent. Drar på mandag. 1000,- driter jeg i, men det er så surt siden jeg har orberedt meg skikkelig med alt og stressa som en gal for å få ting i orden i tide. Har ikke reist til utlandet på tre år, så jeg så virkelig fram til dette.. Tror hun skjønner det, men er vel så jævla ego og vil ha han med da.. Dårlig gjort synes jeg da.

Jeg skjønner veldig godt at du er skuffet !

Siden du bare taper 1000 kr hadde jeg avbestilt hele dritten. Gjerne sendt en 'regning' på 1000 kr til venninna di med type. Sånn skal ikke venninner/venner oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen min vil ikke dra, han er ikke noe gla i syden-turer.

DErfor drar jeg med en venninne.. Hadde gleda meg til å slarve og skravle litt, men nå blir jo ikke det noe av.

Jeg har betalt for lenge siden.. 1000,- kr. taper jeg uansett, men veit ikke om det er forsent. Drar på mandag. 1000,- driter jeg i, men det er så surt siden jeg har orberedt meg skikkelig med alt og stressa som en gal for å få ting i orden i tide. Har ikke reist til utlandet på tre år, så jeg så virkelig fram til dette.. Tror hun skjønner det, men er vel så jævla ego og vil ha han med da.. Dårlig gjort synes jeg da.

Fortelle venninna de at det her nekter du, og at han eller du blir hjemme.

Hvis han begynner å argumentere med at han taper penger dersom han avbestiller nå, så betaler du faenskapet mellomlegget, altså det han taper.

Det kan jo trossalt ikke være rare greine når han bare har betalt 1300 kroner for turen.

Du har trossalt betalt 8000 for turen, og da er det faen ikke verdt at det kommer en skapning ned og ødelegger ferien din på den måten, og han har INGEN rett til å sove på deres rom.

Hvis du likevel velger å reise med de to, så fortell ihvertfall venninna de at det er totalt uaktuellt at han skal sove på dere rom.

Da får han eventuelt finne seg et eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg blitt sur nok, hadde jeg bare avbestilt min tur, uten å si ifra til venninna mi. Også fikk hun bare reise alene....Hun la jo selv lista den gangen du ville ha med deg din kjære, og nekta, da må hun ikke forvente at du sier at det er greit. For de pengene jeg hadde igjen ville jeg tatt en billig tur sammen med typen, og kost meg glugg ihjel, og sendt postkort til venninna mi .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han typen hennes en kontrollfrik? Kan han ikke la henne dra på jentetur alene? jeg får noen kontrollfrik-assosiasjoner når du sier de alltid også sitter oppi hverandre og sturer i vei....

Jeg hadde definitivt IKKE blitt med på denne turen.

Syns det hele virker dønn latterlig. Hvorfor skjønner ikke venninna di dette, når du tidligere dropa at din kjær kom ned til Hellas? Utrolige greier. Dette bør hun forstå. Har du nevnt den epsioden for henne, da? At du ga avkall på din kjære den gangen?

Ærlig takt, venninnetur er venninnetur, da kommer ikke typen ned og boltrer seg sammen med dere. Og når du i tillegg sier som du gjør om hvordan de oppfører seg når de er sammen, så høres det ikke akkurat særlig festlig ut, da....

Niks, dette hadde jeg ikke giddet, men etter å ha tatt det opp med henne, og om hun da ikke forsto, så hadde jeg avbestlig og vært sur på henne i månedsvis etterpå. Makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bedt henne velge. Herlighet, det var da en venninnetur dere skulle ha..Jeg hadde ikke giddi å dra på ferie for å være femte hjul på vogna i hvert fall..Da hadde jeg heller brukt pengene på en langweekend med kjæresten :)

Sinnssykt dårlig gjort av henne, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis han ikke har råd til å betale en 3del av 8000+8000+1300 så får vel veninnen din betale 2/3 av det da :)

huff... nei, dette hadde ikke jeg godtatt heller. Og når ikke veninnen din godtar slik selv, så er det temmelig frekt å selv komme trekkende med typen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...