Gå til innhold

Erfaring med Think EL-bil?


Gjest Miljø-Lex Lea

Anbefalte innlegg

Gjest Miljø-Lex Lea

Jeg tror jammen at jeg har lyst på en sånn en! Syns de er tøffe jeg! Men er det noen som vet noe om hva det vil si å eie en? Skjønner ikke helt hvordan man lader den opp f.eks. Er det bare en vanlig stikk-kontakt man kan putte inn hvor som helst, eller er det spesialkontakter som man bare får 'fylt' strøm på spesielle steder? Hvor mye koster en tank med strøm? *ler* Ved søk på Finn.no så fant jeg EN sånn bil, til 160 000. Det syns jeg var styggdyrt. Har de eldste begynt å synke i pris?

Takknemmelig for innspill! (Ikke at det er særlig aktuelt enda, men på sikt kanskje?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanleg stikkontakt er alt du treng. Mange parkeringshus tilbyr gratis opplading. Det er også gratis parkering i Oslo for el-bilar.

Opplading tar ca. 8 timar, og kostar ca. kr. 6,50

Bilen kostar ein del ja, men det sparer ein ganske raskt inn i høve til alle andre utgifter ein slepp i høve til å ha ein bensinbil.

Det er ikkje årsavgift på elbil. Bompassering er gratis. Forsikring er rimeleg... Mange fordelar.

Kunne tenkt meg å hatt ein til å køyra på jobben med - men i tillegg til den bilen eg har. Med rekkevidde på 8 og ei halv mil er det ikkje praktisk å bruka den til noko anna enn bykjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Vanleg stikkontakt er alt du treng. Mange parkeringshus tilbyr gratis opplading. Det er også gratis parkering i Oslo for el-bilar.

Opplading tar ca. 8 timar, og kostar ca. kr. 6,50

Bilen kostar ein del ja, men det sparer ein ganske raskt inn i høve til alle andre utgifter ein slepp i høve til å ha ein bensinbil.

Det er ikkje årsavgift på elbil. Bompassering er gratis. Forsikring er rimeleg... Mange fordelar.

Kunne tenkt meg å hatt ein til å køyra på jobben med - men i tillegg til den bilen eg har. Med rekkevidde på 8 og ei halv mil er det ikkje praktisk å bruka den til noko anna enn bykjøring.

Vet du om det er sånn at du kan fast ha den på ladning når du ikke bruker den?

Eller må du kjøre den nesten tom før lading som for enkelte apparater.

Ville jo være litt upraktisk. Greit om den kunne stått fast til lading når den var 'hjemme'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...