Gå til innhold

Overvektig - hva synes guttene?


Gjest klump

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en jente på 27 som har ganske nylig blitt singel. Dessverre har jeg, som mange andre, lagt på meg en del i løpet av forholdet. Blir sånn når du bor sammen med en fyr som er tynn som en strek uansett hva han propper i seg...

Jeg er ikke sånn "kjempestor", og kiloene er plassert på ganske strategiske plasser som rumpe o.l., men jeg føler meg ikke helt komfortabel likevel. Jeg skal selvsagt gjøre noe med saken, har begynt å trene i helsestudio og går mange turer i uken, men pga helsen velger jeg å gå veldig sakte og forsiktig ned i vekt. Derfor kan det nok gå ett års tid eller så før jeg har nådd min kropps idealvekt.

Spørsmålet er hva dere gutter synes om overvektige kvinner. Jeg har fått høre fra mange at jeg er veldig pen, overvekten har nemlig ikke "satt" seg i ansiktet, men likevel synes jeg at jeg får mindre oppmerksomhet på byn/fest enn andre mindre pene, men slankere, jenter.

Kan dette ha noe med vekten å gjøre, eller er det personlighetsbetinget? For det kan jo selvsagt hende at jeg utstråler en viss usikkerhet mhp på mitt eget utseende, som gjør at guttene foretrekker mine mer selvsikre venninner, uavhengig av størrelsen til noen av oss. Eller tror dere det kan ha noe med størrelsen å gjøre?

Jeg understreker igjen at jeg ikke er veldig stor, man kan tro at jeg er normal slank hvis man ser meg fra overkroppen og opp.

Vær så snill, svar ærlig gutter. Jeg tar meg ikke nær av det, skal jo bli fin og slank til neste sommer uansett :-) Men det hadde vært fint å høre hva dere synes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spiller ingen rolle så lenge det ikke er så mye at det vitner om dårlig helse. Da er det faktisk viktigere med den utstrålingen du snakker om, og det er mer turnoff med en kvinne som ikke tør å by på seg selv uavhengig av kiloene . :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. hva skal man si..

Alt avhenger vel av _hvor_ stor du er.... Du sier jo verken noe om høyde eller vekt, noe som jo kunne gjort det litt lettere å svare..

Personlig har jeg litt fettangst, men det går på fett i veldig store mengder. Former er fint, så dersom du ikke snakker om en låvedør rumpe ut av en annen verden, så tror jeg ikke du trenger å uroe deg så veldig :)

Innstillinga de er jo for øvrig fin, og jeg ville vært langt mer skeptisk til sjokoladespisende jenter som satt hjemme og klagde på vekta si mens de dytta i seg majones.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare si at de fleste gutter kommer til å si at nei, det er utstrålingen som teller. Men sånn generelt kan man si at det er mest ord og ikke så mye handling.

Har hatt både 15 kilo for mye og 15 kilo for lite. Når jeg er slankest får jeg alltid mest oppmerksomhet, selv om jeg er like utadvendt som før. (Jeg blir ikke deppa av å veie litt mye noen ganger.)

Man merker forskjellen på gaten, på byen, blant venner. Man blir ikke lagt merke til, liksom. Men menn sier gang på gang at det er utstrålingen som teller, da.. Så det er mulig at man har dårlig utstråling kun når man veier for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flæskeræva

Tja.. hva skal man si..

Alt avhenger vel av _hvor_ stor du er.... Du sier jo verken noe om høyde eller vekt, noe som jo kunne gjort det litt lettere å svare..

Personlig har jeg litt fettangst, men det går på fett i veldig store mengder. Former er fint, så dersom du ikke snakker om en låvedør rumpe ut av en annen verden, så tror jeg ikke du trenger å uroe deg så veldig :)

Innstillinga de er jo for øvrig fin, og jeg ville vært langt mer skeptisk til sjokoladespisende jenter som satt hjemme og klagde på vekta si mens de dytta i seg majones.

Man kan da ikke spise både sjokolade og majones....på en gang??

*sjokoladespisende jenter bla-bla-bla, mens de dytter i seg majones*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare si at de fleste gutter kommer til å si at nei, det er utstrålingen som teller. Men sånn generelt kan man si at det er mest ord og ikke så mye handling.

Har hatt både 15 kilo for mye og 15 kilo for lite. Når jeg er slankest får jeg alltid mest oppmerksomhet, selv om jeg er like utadvendt som før. (Jeg blir ikke deppa av å veie litt mye noen ganger.)

Man merker forskjellen på gaten, på byen, blant venner. Man blir ikke lagt merke til, liksom. Men menn sier gang på gang at det er utstrålingen som teller, da.. Så det er mulig at man har dårlig utstråling kun når man veier for mye :)

Det der har jeg to kommentarer til:

Det at du bruker ordene "15 kilo for mye og for lite" vitner jo nettopp om verdisystemet ditt og din oppfatning av din kropp. Er det da så sikkert at utstålingen din er den samme når du veier " 15 kg for mye"?

For det andre, er det slik at man umiddelbart legger merke til en veltrent og velformet kropp (vinterklær unntatt), mens utstråling ofte krever litt nærmere studier. Da er det ikke så rart at responsen er større på gaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan da ikke spise både sjokolade og majones....på en gang??

*sjokoladespisende jenter bla-bla-bla, mens de dytter i seg majones*

Jeg vil tro det er fullt mulig.

Her i huset er marsipan med rapid salat en populær rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg to kommentarer til:

Det at du bruker ordene "15 kilo for mye og for lite" vitner jo nettopp om verdisystemet ditt og din oppfatning av din kropp. Er det da så sikkert at utstålingen din er den samme når du veier " 15 kg for mye"?

For det andre, er det slik at man umiddelbart legger merke til en veltrent og velformet kropp (vinterklær unntatt), mens utstråling ofte krever litt nærmere studier. Da er det ikke så rart at responsen er større på gaten.

Jeg vil likevel hevde at det er kiloene som avgjør responsen/tilnærmingen. Men det er mulig jeg egentlig alltid er en sur bitch og at det dermed kun er min smekre kropp som lokker mennene ellers.

Men de mennene kan holde seg for seg selv -dem vil ikke denne sure bitchen ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da ikke spise både sjokolade og majones....på en gang??

*sjokoladespisende jenter bla-bla-bla, mens de dytter i seg majones*

Poenget så du vel.

Jeg leste en dansk bok en gang, og i den var det beskrevet et kvinnemenneske som dytta i seg majones store deler av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske nylig blitt single? Så er du nok i kombinasjonsfasen. Altså litt "jeg gidder ikke bare pules og droppes, og dessuten skal min neste kjæreste være minst like ok som den forrige, kanskje helst litt bedre"......for ikke å snakke om litt "Jeg er litt skremt ved tanken på å være single og skulle ut på markedet, så jeg sitter litt her i hjørnet og kikker på hva de andre driver med, og håper ingen syns synd på meg eller tror jeg er kåt på dem".

Det er en kombinasjonsfase der du IKKE er despo, og dessuten ganske kresen.

Jeg lover deg at du nok skal få mer oppmerksomhet når du er over i "ta meg, ta meg, jeg er livredd for å være alene!"-fasen.

Håper du kan holde på den udesperate og rkesne fasen lenge nok til å finne en ordentlig fin kjæreste. Men hvis ikke, så kommer nok de som bare er ute etter én ting til å finne deg når du begynner å bli fortvilt og desperat og ukritisk.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvektige kvinner er penere enn overvektige menn...Lurer på hvorfor ikke flere gutter har komplekser med flesket sitt?? Det er drit stygt med feite gutter....Feite jenter er mye penere synes jeg...Jo mere flesk vi har på kroppen, jo mer former får vi. Gutta mister former jo mer flesk, og får mer former uten flesk. (teker da på muskler, six pack ol)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...