Gå til innhold

si opp jobben?


Gjest lei nå

Anbefalte innlegg

Gjest lei nå

Jeg har fått meg en butikkjobb for 2 måneder siden som jeg ikke trives helt i. Jeg har vert sjukmeldt pga ryggplager og i tillegg sliter jeg med nyrebekkenbetendelse. Likevel ringer de og tvinger meg på jobb. Dum som jeg var sa jeg etter for press i dag om å jobbe i morgen. Jeg er langt fra bra nok til det. Og da jeg først sa ja til en dag så maser de om resten av uken. Jeg har ingen skriftlig arbeidsavtale slik at jeg får ingen sykepenger, men likevel krever de at jeg bruker masse penger på å få tak i sykemelding osv. Blir så lei. Har mest lyst til å si opp, men tørr ikke. Er det ikke litt dumt å si opp nesten før jeg har begynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at de maser på deg når du ikke kan vise til sykemelding. Hvis du vet at du har nyrebekkenbetennelse må du jo ha vært hos lege etter at du fikk jobben, så du kunne jo ha fått sykemelding da.

Når du ikke har skriftlig arbeidsavtale trenger du jo ikke å si opp heller, er du tilstrekkelig lei er det bare å droppe å komme på jobb så er du kvitt den jobben.

Den ryddige måten å gjøre det på er selvsagt å be om arbeidsavtale når man begynner, skaffe seg en sykemelding når man blir syk, og si opp skriftlig når man vil slutte.

Du har forresten krav på sykepenger selv uten skriftlig arbeidsavtale, hvis ikke arbeidsfoholdet er svart, da. Så lenge du betaler skatt har du krav på sykepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har skriftlig avtale, kommer arbeidsmiljøloven inn.

Du har 14 dagers oppsigelse i prøvetiden (på tre mnd?), deretter 1 mnd.

Du har også rettigheter.

Man har krav på kontrakt innen en mnd etter ansettelse, mener jeg å ha lest.

Meld deg inn i Handel og kontor, de hjelper deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får ikke sove

Jeg skjønner at de maser på deg når du ikke kan vise til sykemelding. Hvis du vet at du har nyrebekkenbetennelse må du jo ha vært hos lege etter at du fikk jobben, så du kunne jo ha fått sykemelding da.

Når du ikke har skriftlig arbeidsavtale trenger du jo ikke å si opp heller, er du tilstrekkelig lei er det bare å droppe å komme på jobb så er du kvitt den jobben.

Den ryddige måten å gjøre det på er selvsagt å be om arbeidsavtale når man begynner, skaffe seg en sykemelding når man blir syk, og si opp skriftlig når man vil slutte.

Du har forresten krav på sykepenger selv uten skriftlig arbeidsavtale, hvis ikke arbeidsfoholdet er svart, da. Så lenge du betaler skatt har du krav på sykepenger.

Står det ikke at hun har sykemelding da, eller tolket jeg det feil???????

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...