Gå til innhold

Nå er det sikkert penger i vente..


kie

Anbefalte innlegg

Ja, for nå har jeg nemlig fått avslag på kontantstøtte til minstemann med den begrunnelsen at de mener han er født den 31.07.1996...

Glemt er vel det at min siste permisjonsdag var 8. juli.

Trygdekontoret spør også i en ganske skarp "tone" om hva jeg ønsker med dette..

Som om jeg har prøvd meg på en slags svindel eller no'

Veldig fristende å bare si seg enig og forlange å få utbetalt all den barnetrygden de tross alt skylder meg snarest. ;-)

Evt. ta med "femåringen" sånn at de får se ham med egne øyne.

Begynner virkelig å lure på om de har meg i vrangstrupen enda etter den forrige "runden" vår...

Eller kanskje den før der, der de dreit seg ut helt opp til fylkestrygdekontoret...

*rister på hodet og lurer på hvor lang tid de vil bruke på å "se lyset" denne gangen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi!

Håper de ikke krever legebekreftelse på at han ikke er "liten for alderen" da!

Jaja noe skal de alltids henge seg opp i!

Lykke til i pengejakten!

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*

Skulle tro vi tilhørte samme trygdekontor, eller er det et krav at de som ansettes der må være blottet for sunn fornuft? ;-) Ihvertfall er nå det min erfaring etter noen runder med vårt trygdekontor i fbm. utbetaling av adopsjonspenger og kontantstøtte.

Riktignok ligger vel ikke akkurat "ting" sånn opp i dagen når man har adoptert kontra når man føder, men...

Jeg syns du skulle prøve deg på et krav om etterbetaling av barnetrygd, jeg! Tenk hvor rik du da ville blitt!

P.S. Jeg har forresten nådd frem med skriftlig klage på saksbehandling i fbm. adopsjonspengene, jeg. Så dagens moral må vel bli at man skal vel ikke skjære alle over èn kam.

Håper det ordner seg!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*

Skulle tro vi tilhørte samme trygdekontor, eller er det et krav at de som ansettes der må være blottet for sunn fornuft? ;-) Ihvertfall er nå det min erfaring etter noen runder med vårt trygdekontor i fbm. utbetaling av adopsjonspenger og kontantstøtte.

Riktignok ligger vel ikke akkurat "ting" sånn opp i dagen når man har adoptert kontra når man føder, men...

Jeg syns du skulle prøve deg på et krav om etterbetaling av barnetrygd, jeg! Tenk hvor rik du da ville blitt!

P.S. Jeg har forresten nådd frem med skriftlig klage på saksbehandling i fbm. adopsjonspengene, jeg. Så dagens moral må vel bli at man skal vel ikke skjære alle over èn kam.

Håper det ordner seg!

;-)

*flirer*

Vel det var dette trygdekontoret som påsto at jeg ikke hadde krav på permisjonspenger da jeg ventet førstemann.

Jeg hadde visstnok hatt arbeidsinntekt i 6 av de siste 10 mnd før fødsel men hadde tross alt ikke vært gravid i _alle_ de 10 kalendermånedene...

Jeg nektet, damen ringte til det rådgivende trygdekontoret som sa at joda, visst hadde jeg krav på permisjonspenger selv om jeg ikke hadde vært gravid i 10 kalendermåneder før fødsel. Men nei, dette trodde hun ikke noe på!

Etter hvert fikk jeg jo pengene mine, da. Og jeg slapp å knipe igjen til det var gått 10 mnd fra befruktning. *ler*

Det verste er at hver gang jeg "vinner" så blir de enda surere på meg. Som om jeg skyldte dem en unnskyldning eller noe..

Mellom oss så kaller jeg og mannen min dette trygdekontoret for hønsegården, og det sier vel litt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millymollymandy

Det er obligatorisk å være sur og tverr for å få jobb på trygdekontoret.

Og likningskontoret.

Og folkeregisteret.

arbeidskontoret og kommunens "servicekontor"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi!

Håper de ikke krever legebekreftelse på at han ikke er "liten for alderen" da!

Jaja noe skal de alltids henge seg opp i!

Lykke til i pengejakten!

hilsen

*flirer*

Ja. Dersom de hadde hatt rett, skylder de meg jo ca. 74 000,- i barnetrygd og småbarnstillegg.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er obligatorisk å være sur og tverr for å få jobb på trygdekontoret.

Og likningskontoret.

Og folkeregisteret.

Jepp. Og å oppføre seg som om alle er ute etter å lure til seg penger fra deg.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig sant? Hehe for noen surrehoder. Men det løses vel enkelt med å sende kopi av fødselsattesten til minsten. Men den har de vel egentlig allerede? Herregud for ett surr.

1000 kroner tipset til ei avis kanskje:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er obligatorisk å være sur og tverr for å få jobb på trygdekontoret.

Og likningskontoret.

Og folkeregisteret.

Sosialkontoret er tusen ganger verre.

Tilogmed på legesenteret her er det obligatorisk å bli sur dersom noen ber om en rekvisisjon på taxi.

"jaha, mååå du ha det da?" (underforstått, en hundrelapp har du vel å legge ut sjøl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arbeidskontoret og kommunens "servicekontor"

Ja, jeg ser det var flere jeg glemte.

Det er "service-Norge", ikke mye å skryte av... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flirer*

Ja. Dersom de hadde hatt rett, skylder de meg jo ca. 74 000,- i barnetrygd og småbarnstillegg.

;-)

Si til dem at du jeller vil ha de 74.000, så kan de jo se på hva som lønner seg.

En beklagelse fra dem etterpå er på sin plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, i dag ringte jeg altså. Og...(hold dere fast)... en hyggelig dame ga meg rett med en gang og _beklaget_ faktisk!

Holdt på å ramle av stolen..

I tillegg skulle hun ordne det sånn at de sendte pengene med en gang sånn at jeg slapp å vente til neste måned.

"Hun må være ny" er dessverre tanken som slo meg. ;-)

*fortsatt sjokkert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag ringte jeg altså. Og...(hold dere fast)... en hyggelig dame ga meg rett med en gang og _beklaget_ faktisk!

Holdt på å ramle av stolen..

I tillegg skulle hun ordne det sånn at de sendte pengene med en gang sånn at jeg slapp å vente til neste måned.

"Hun må være ny" er dessverre tanken som slo meg. ;-)

*fortsatt sjokkert*

Kanskje hun får refs av sin overordnede for ikke å ha gjort ting vanskelig for deg ;)

Seriously, håper du noterte deg navnet hennes, slik at du kan be om å få snakke med henne i fremtiden, i alle fall frem til hun begynner å ligne de andre.

(Jeg lo godt av hun som mente at graviditeten skulle vare i 10 måneder - kanskje en form for misforstått lojalitet overfor arbeidsgiver, spar staten for penger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...