Gå til innhold

Gift men ikke skilt


Gjest Skålen

Anbefalte innlegg

Gjest Skålen

Jeg vil gifte meg,men absolutt ikke skille meg!!!

Hva gjør jeg da?

Tenker liksom at jeg og min mann kommer til å leve et godt ekteskap, og holde sammen for alltid, men har ikke alle skilte par tenkt det en gang i tiden?

Finnes det noen oppskrift på et lykkelig ekteskap?

Er forresten 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal i hvertfall vente med å gifte deg til du er ordentlig voksen, og veit hvem du er og hvilken mann du vil være sammen med resten av livet.

For noen er åpenbart dette noe som skjer ved 18-års alder. Jeg personlig ville vært gift og skilt minst to ganger hvis jeg ikke hadde ventet.

Så, bruk god tid og velg den som er den gode mannen for deg, og så går det sikkert bra derfra.

(sier kloke gamle kjærring-avil som har vært gift i 2 år....hahahahaha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at du kjenner deg selv så godt allerede at du vet hva du vil med livet ditt og hva du krever av den du skal dele det med. Mange vil tvile på at du har nådd dit i en alder av 18 år. Det må du kjenne etter selv..

Når det er sagt, så tror jeg de lykkeligste ekteskapene er mellom dem som har nokså lik personlighet. Det betyr ikke at man er lik hverandre i ett og alt, men at den grunnleggende personlighetsstrukturen er ganske i overensstemmelse. Par kan nok holde sammen på tvers av personligheter, men det skal ganske sterke ytre krefter til tror jeg da, for å holde kranglene unna og kjærligheten ved like. Barn og sterk lidenskap kan være sånne drivkrefter.

Kanskje det viktigste i ekteskapet er forståelse og raushet. Det er lettere å forstå en som er lik en selv, og det er lettere å være generøs med en du forstår veldig godt.

Man bør også bygge på et verdigrunnlag som ikke spriker altfor mye. Dette kan henge sammen med personligheten, men ikke nødvendigvis. Hva slags helhetssyn har du på livet, og hvordan er hans..

Kan du ikke besvare disse spørsmålene (om personlighet og helhetssyn osv.) for deg selv, er du kanskje ikke moden for å gifte deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange par som gifter seg har vel den tanken at dette skal holde livet ut.

Første bud er at dere blir godt kjent med hverandre før dere inngår giftemål.

Mennesker utvikler seg stadig, og noen ganger utvikler ektefeller seg i forskjellig takt eller i forskjellige retninger.

Hva som skal til for å forbli gift livet ut? Da må du være veldig innstillt på å både gi og ta. Tåle mye. Gi hverandre spillerom. Være raus, men også streng der det trengs. Vilje til å tilgi. Gi den andre part nye sjanser

Tviholde på ekteskapet hvis det meste skjærer seg, er ødeleggende for begge parter, og ikke minst for eventuelle barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest delphina

Hvis du tenker på å gifte deg i din alder, er du nok nesten garantert å ville skille deg om noen år. Du er helt i starten av voksenlivet - og har mange år med utvikling og erfaringshøsting foran deg. dette vil modne deg og sannsynligvis føre til at du vil velge en helt annen mann om 18 år enn du ville gjøre i dag. Ta deg god tid, skaff deg utdannelse, få deg en jobb og gjør noenerfaringer fra yrkeslivet først - og så, når du da treffer en mann du liker godt, kan du vurdere ekteskap etter en stund. Mitt råd er å bruke tid på deg selv først, så på å utvikle et forhold (og virkelig sjekke ut hva som "bor" i partneren), så ekteskap - og barn! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe finner du oppskriften på hvordan få ett lykkelig ekteskap blir du rik:)

Det finnes ingen garantier for det, du må rett og slett bare ta en sjans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abrigal

Hørte en gang et gammelt ektepar si: "la ikke vreden gå ned med solen"

Altså ta ikke med deg problemer og krangler over natten...

Vel livet er inviklet sak...mennesker som først liker hverandre og har felles intersser forandrer seg i årenes løp. Hadde alt vært rett frem etter en rett linje...ja da kunne jeg garantere deg at du alltid ville være gift... :P

Hilsen "gift og skilt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett av rådene er at du venter i noen år, du er altfor ung til å gifte deg. Gifter du deg nå, er muligheten meeeeeget stor for du havner på skilmisse statistikken om noen år.

Første bud er å bli voksen, så dere ikke vokser fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...