Gå til innhold

amerika reise!!!


Gjest amerika?

Anbefalte innlegg

Gjest amerika?

heisan!

jeg og min mann har lyst til å flytte til florida for et par år.

det vi da lurer på er om noen her har litt informasjon om hva vi må gjøre for å få tillatelse til å bo der, papirer etc.

Hva med flyttelass til amerika?

er det mulig å ta med elektrisk utstyr som tv,data, stereo etc?

Håper at noen har litt peiling på dette.

Vi vurderer å flytte til sommeren.

vennlig hilsen

jente25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lykke til

Ambassaden her i Oslo kan svare på alt du lurer på. Tror ikke du kan ta med elektrisk utstyr, det virker vel ikke over there, allikevel. Husk det er ikke bare å flytte til et slikt land som USA, det er ikke så lett å få bli. Det letteste er å gå gjennom et norsk firma, som ordner alt for deg. Prøv iallfall Ambassaden, anbefaler at du stikker innom istedenfor å ringe, de er veldig trege til å ta telefonen. Eller søk litt på nettet, på siden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carisma1365380365

Dere kan oppholde dere i USA i 90 dager uten arbeids- og oppholdstillatelse (les: visum). The Government er utrolig strenge på gi visum og minstekravet er at dere har plettfritt rulleblad og at dere har ordnet dere fast jobb. Utover det vet jeg ikke, men det er ikke så lett som man tror. Hvis man gifter seg med en amrikaner og får grønt kort, har man samme rettigheter som en amrikansk statsborger. Men det blir vel ikke aktuelt for dere...

Jeg har selv bodd i USA i ett år, men jeg var der ulovlig i ni måneder. Jeg fikk litt trøbbel når jeg skulle reise hjem igjen. Ta kontakt med den amrikanske ambassaden i Oslo. De kan fortelle deg mer.

Når det gjelder å ta med seg flyttelass: det blir uansett billigere å kjøpe nytt der borte. Elektrisk utstyr funker ikke - da må man ha adapter på alt.

Jeg håper dere finner utav det. Men glem ikke at det er mange fler om beinet der borte, og ikke så glamorøst som mange tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...