Gå til innhold

Pynt på ostekake.


astridny

Anbefalte innlegg

Har dere noen forslag til pynt på ostekake?

Jeg har aldri pyntet de før,men nå skal vi ha barnedåp og da må jeg nok pynte kaka.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bær, kiwi

Det er godt med noen røde bær (særlig hvis du har rød saus til), eller kiwi i skiver (legges på umiddelbart før servering, de inneholder stoffer som løser opp stivelsen i kaken hvis de blir liggende for lenge på) eller noen blader sitronmelisse til pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tynt lag med boysenbær-, evt. bringebærsyltetøy!

Ellers er kombinasjonen kiwi og jordbær i skiver, lagt ut i små klynger langs ytterkanten (ála tallene på ei klokke) sneisent, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lager en tett rand med bær, så kan du helle gele på.

Jeg pleier bare å pynte med en kant av frukt, for eksempel hermetiske mandarin-båter eller kirsebær. Ostekaker skal ikke være like overpynta som bløtekake, det er tross alt en flatere kake, og litt en "voksenkake". Syns jeg da,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke kirsebærkompott. Du får kjøpt ferdige pakker i de fleste butikker. Jeg varmer denne opp litt og blander inn to ts med gelatin pulver som jeg på forhånd har løst opp i litt vann - følg anvisning på gelatin pakken.

Kaken blir kjempefin og veldig god !

Du får også andre kompott typer, aprikos for eksempel, den er også veldig god.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...