Gå til innhold

Hva var galt meg 80-tallet?


conan

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor dette tiåret får så mye pepper, eller at det var så mye verre enn andre perioder?

Jeg hadde det i alle fall storveis på 80-tallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kartoffel

Forrige 10-år får alltid pepper, ser det ut for, husker du ikke hvordan vi latterligjorde 70-årene på slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet? Alt 70-talsk var jo ganske så harry midt på 80-tallet.

Ellers var vel 80-tallet da vi ble skikkelige konsumenter, og mye av idealismen forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel da vi for alvor ble forbrukere i dette landet, og det henger vel litt sammen med det "harry"-stempelet nyrikdom ofte får.

Også er det jo sånn at moten på den tiden rett og slett ikke var spesielt kledelig -hverken snitt- eller fargemessig.. Før var det 70-tallsklærne som ble dratt frem på "bad-taste"-party, nå er det 80-tallsklærne.

Men det _var_ moro på 80-tallet, det har du rett i! Jeg er oppvokst med blå eyeliner og kreppa hår, jeg :)

Det var også tenåringenes tiår, med filmer, popmusikk og klær som var retter spesielt mot denne nye gruppen -ikke alt var av like høy kvalitet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

80-tallet for meg var et tiår der jeg liksom ikke passet inn noen steder. Jeg var aldri med på det vi forbinder med 80-tallet i dag.

Når jeg tenker meg om så passer jeg ikke inn noen steder nå heller.

Så jeg holder nå på med mitt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner ikke jeg heller, hadde det kjempefint, fikk banklån på timen og handlet møbler og drøssevis av klær for de. Dro ikke til banken en gang, jeg bare ringte og de sa " kom ned om 2 timer så skal vi ha det klart"

Jeg har mange positive minner fra 80-tallet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80-tallet var helt topp, men du er vel enig i at når man ser på det i ettertid, så var det ufattelig harry?

Det er fordi "definisjonen" av begrepet harry er et produkt av tiden. Vi kaller det harry nå, men dengang var det ikke harry. Om 20 år kaller vi sikkert denne tiden harry også.

"..............."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Det er fordi "definisjonen" av begrepet harry er et produkt av tiden. Vi kaller det harry nå, men dengang var det ikke harry. Om 20 år kaller vi sikkert denne tiden harry også.

"..............."

Helt sikkert - tenk på de buksene som er populære nå, med blekede lår, bak, og "krøller", de kommer sikkert til å lide samme skjebne som de syrevaskede...

(For ordens skyld - jeg har hatt begge typene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80-tallet for meg var et tiår der jeg liksom ikke passet inn noen steder. Jeg var aldri med på det vi forbinder med 80-tallet i dag.

Når jeg tenker meg om så passer jeg ikke inn noen steder nå heller.

Så jeg holder nå på med mitt.....

Det er nok et godt tegn at du føler det sånn. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare de kjedeligste folka som er helt veltilpasset.

Åh :)

Jeg har blitt mer og mer overbevist om at for å nå noen veier så må jeg gjøre det _jeg_ mener er det riktige, og drite i hva andre mener. Det er jeg ganske flink til da, selv om jeg hører på noen få folk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80- tallet var the best, ever.

Det var ikke få mannfolkhoder og nakker som gikk ut av ldd når jeg passerte. Det skal sies.

Nå, 15 år senere kan jeg også oppleve det faktisk. Ikke i den grad, men allikevel.....

Nuvel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...