Gå til innhold

Halvbroren


gyrken

Anbefalte innlegg

Jeg leste Halvbroren for en stund siden og likte boka kjempegodt!

Men..

Den siste setningen skjønner jeg ikke noe av, og det er jo mildt sagt irriterende. Der står altså Fred, halvbroren, endelig hjemkommet etter en haug med år, og Barnum spør hvorfor han har kommet. Så svarer Fred: "For å fortelle deg alt dette!"

Hæ? Alt hva? Hele boka? Hjelp meg, jeg irriterer meg sånn over at jeg ikke skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare kommet til side 100, så jeg kan ikke svare deg. Kan godt hende jeg ikke kommer lenger enn til side 100 heller, for jeg synes boken er kjiper`n. Er vi klare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare kommet til side 100, så jeg kan ikke svare deg. Kan godt hende jeg ikke kommer lenger enn til side 100 heller, for jeg synes boken er kjiper`n. Er vi klare?

.. at jeg egentlig lurer på hva det er som gjør den boka så overoppskrytt og om jeg bør lese den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg ser det, og det var vel derfor - og det er meget mulig at jeg tar feil - er at Fred er med og forteller boka. Boka blir skrevet etter at Fred har kommet tilbake, med Fred sin hjelp, for boka er jo på mange måter bygd opp rundt Fred - som jo er borte - i mange år.

Jeg mener... Boka er skrevet gjennom Fred sine øyne.

Jeg har vurdert å spørre her selv, men har vært redd for å bli ledd av, så det var fint du spurte..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg ser det - og det er meget mulig at jeg tar feil - er at Fred er med og forteller boka. Boka blir skrevet etter at Fred har kommet tilbake, med Fred sin hjelp. Boka er jo på mange måter bygd opp rundt Fred - som jo er borte i mange år.

Jeg mener... Boka er skrevet gjennom Fred sine øyne.

Jeg har vurdert å spørre her selv, men har vært redd for å bli ledd av, så det var fint du spurte..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke kommet lenger enn til side 60, men jeg tror det er som sdd sier.

Jeg så Bokbadet med Saabye Christensen om Halvbroren og mener det var det han sa; det er Fred som forteller boka. Det er gjennom Fred vi ser verden og historien.. Det var liksom spesielt for han var så liten og bla bla..

Hvis jeg husker rett! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare kommet til side 100, så jeg kan ikke svare deg. Kan godt hende jeg ikke kommer lenger enn til side 100 heller, for jeg synes boken er kjiper`n. Er vi klare?

Jeg leste den på en dag jeg, men så var datan ute av drift og TV'en på ferie og ute var det helvetes varmt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kommet lenger enn til side 60, men jeg tror det er som sdd sier.

Jeg så Bokbadet med Saabye Christensen om Halvbroren og mener det var det han sa; det er Fred som forteller boka. Det er gjennom Fred vi ser verden og historien.. Det var liksom spesielt for han var så liten og bla bla..

Hvis jeg husker rett! :-)

Heeeeeeeeeey.... jeg har rett, ja!

:)

Det er faktisk ikke så lett å forstå det, men hvis man tenker litt så ser man det.

Fred har lissom hele tiden vært der, vi har bare ikke sett han.

Det er noe av det som er bra med boka! Det at den lissom ikke er slutt selv om den er ferdig.

For jeg tenkte lenge på det her.

(Tok som sagt ikke spørre her, for jeg trodde jeg var litt "dum").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kommet lenger enn til side 60, men jeg tror det er som sdd sier.

Jeg så Bokbadet med Saabye Christensen om Halvbroren og mener det var det han sa; det er Fred som forteller boka. Det er gjennom Fred vi ser verden og historien.. Det var liksom spesielt for han var så liten og bla bla..

Hvis jeg husker rett! :-)

Hmm.. men det er jo Barnum som er så liten?

Kanskje jeg er litt dum som SDD så elegant uttrykte det, for jeg skjønner fremdeles ikke helt.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeeeeeey.... jeg har rett, ja!

:)

Det er faktisk ikke så lett å forstå det, men hvis man tenker litt så ser man det.

Fred har lissom hele tiden vært der, vi har bare ikke sett han.

Det er noe av det som er bra med boka! Det at den lissom ikke er slutt selv om den er ferdig.

For jeg tenkte lenge på det her.

(Tok som sagt ikke spørre her, for jeg trodde jeg var litt "dum").

Ja, men nå ble du eplekjekk når du fikk bekreftet at du hadde rett;)

Jeg skulle gjerne sett reprise på Bokbadet _etter_ jeg har lest boken. Da forstår man jo mye mer.

Jeg har kjøpt et par bøker etter å ha sett på det programmet faktisk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. men det er jo Barnum som er så liten?

Kanskje jeg er litt dum som SDD så elegant uttrykte det, for jeg skjønner fremdeles ikke helt.. :-)

Nei, jeg skal ikke være påståelig.

Det er det jeg minnes, men det er sikkert andre her som har sett Bokbadet _etter_ de hadde lest boka..

Da husker man litt bedre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. men det er jo Barnum som er så liten?

Kanskje jeg er litt dum som SDD så elegant uttrykte det, for jeg skjønner fremdeles ikke helt.. :-)

Nei, jeg skal ikke være påståelig.

Det er det jeg minnes, men det er sikkert andre her som har sett Bokbadet _etter_ de hadde lest boka..

Da husker man litt bedre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg skal ikke være påståelig.

Det er det jeg minnes, men det er sikkert andre her som har sett Bokbadet _etter_ de hadde lest boka..

Da husker man litt bedre:-)

Jeg tror du har rett. Så det nevnte bokbadet, men boka har jeg ikke fått lest enda:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har rett. Så det nevnte bokbadet, men boka har jeg ikke fått lest enda:-)

Da har vi noe å glede oss til

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nå ble du eplekjekk når du fikk bekreftet at du hadde rett;)

Jeg skulle gjerne sett reprise på Bokbadet _etter_ jeg har lest boken. Da forstår man jo mye mer.

Jeg har kjøpt et par bøker etter å ha sett på det programmet faktisk:-)

Det er et meget bra program, den ting er sikkert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. men det er jo Barnum som er så liten?

Kanskje jeg er litt dum som SDD så elegant uttrykte det, for jeg skjønner fremdeles ikke helt.. :-)

Jeg sa ikke at du var dum, men at jeg følte meg dum som ikke så hva slutten betydde før jeg hadde tenkt lenge rundt det hele.

Så isåfall er jeg like dum som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...