Gå til innhold

Hjelp meg S Vennesland


Gjest frustrert i kveld

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert i kveld

Jeg er så forvirret og fortvilet, jeg har vært innom her tidligere ang. problemer i ekteskapet mitt. Jeg og min mann har delt syn på hva vil vil.

Han vil flytte, jeg vil ikke, det er så mange ting som er vanskelig, jeg er syk, vårt barn har barnehageplass og stortrives der, han har fast jobb han må si opp her, vi har hus, venner, familie ja alt her vi bor nå.

Likevel sier han at han vil vekk fra snøen, jeg vil være her, først sa jeg meg enig med han om at jeg kunne bli med, men har forandret mening, nå tror jeg jammen han har tenkt å dra uten meg og barnet, går det ant? at en verdsetter flytting mere enn familie og alt det faste vi har har vi bor nå??

Kjære Solveig jeg er så sliten og trøtt av å ha levd i denne situasjonen i snart 1 mnd, jeg føler at jeg ikke har noen å snakke med, utad virker alt perfekt. Jeg tror jeg ikke tør gå til ekteskapsrådgivning da vil jeg nok bryte helt sammen og bare gråte, jeg holder alt inni meg og det er så vondt.

Han vil ikke gå til rådgivning, nå har han snudd den sure siden til, når jeg var enig i flytting da er vi verdens beste venner, prater om alt og har det godt sammen, men jeg klarte ikke mere i dag, jeg måtte bryte boblen.... og si at han må tenke seg litt om...

Er det kanskje like greit for meg å si at jeg lar han dra, vi skilles og jeg finner meg en leilighet til meg og barnet? Huset vil da bli solgt og han har friheten til å gjøre hva han vil...

Du ser Solveig, det blir mye rot her men det er fordi jeg er så fortvilet og ikke vet hva jeg skal gjøre med problemet vårt lengre.

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Kjære deg-frustrert i kveld!

Takk for brevet ditt hvor du forteller om dine store utfordringer nå.

For kvinner er det viktig å snakke om følelser og det som er vanskelig. Å gå alene med sin frustrasjon gjør mange enda mer nedtrykt.

Nå kan jeg bare få et lite bilde av deres familiesituasjon her på interentt. Men det høres ut som du ikke vil flytte nå, like mye som din mann vil vekk fra snøen. Er det hans eneste flyttegrunn?

Jeg er usikker på hvor langt du vil strekke deg for å være i ekteskapet med mannen din.

Jeg merket meg at du nevnte brudd som en løsning, at han flytter og du blir.

Tror du det er mulig for dere å ta en diskusjon om saken, hjemme i stua. Alt som kan bidra til å avklare flyttesaken er vel positivt?

Selv om ikke din mann vil være med til familiekontoret, kan du gå dit alene for å få hjelp og snakke ut om problemene.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert pedisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med in kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...