Gå til innhold

O kunnskapsrike dolere...


Lurveliten

Anbefalte innlegg

...kan dere hjelpe meg med et spørsmål?

En venninne av meg jobber som freelancer i et firma. I hele juli når de andre hadde ferie ble hun satt opp på fulltid for å holde fortet mens de andre var borte. Så ble hun sykemeldt to uker.

Problemet er da at arbeidsgiver nekter å betale sykepenger for fulltid som hun var satt til å jobbe, og mener at hun kun har krav på gjennomsnittet av de siste tre månedene - som ikke er spesielt mye.

Hvem har rett? Skal hun ha sykepenger for 7,5 timer dagen, eller snittet av siste 3 måneder? Avdelingslederen hennes kan forresten bekrefte at hun skulle jobbet fulltid, det er lønningsansvarlig som har slått seg vrang.

Dersom hun har krav på 100% sykepenger, kan dere henvise til noen paragraf noe sted? Har prøvd å søke litt rundt men finner ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest abrigal

Vet det høres teit ut. Men hun kan gå på arbeidskontoret og spørre, de vet masse om reler og sånt.

Jeg nyttet dem selv en gang i tiden til den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den opprinnelige m&m

Jeg tror at hvis hun var satt opp på jobb min. to uker i forveien har hun rett på sykepenger for disse dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at man må ha jobba i minst to uker av den fastsatte arbeidsperioden, hvis ikke går det på gjennomsnittet av de tre siste månedene. Spør på Trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...