Gå til innhold

I sekk og aske


Gjest ova

Anbefalte innlegg

I går ble jeg stående bak to spesille damer i kassakøen på superen. De to skilte seg ut kan man si.

Begge to var kledd i svarte joggedresser, i denne varmen. Det slo meg at de mente at svart virker slankende !

Ja, begge,antakelig mor og datter, var ganske overvektige.

De var så triste og trasige i disse draktene sine at jeg fikk ordentlig medynk med dem.

Og jeg tenkte med med selv, vet de ikke om denne forretningen oppe i gata som har spesialisert seg på store størrelser.

Noen venner måtte da vite om tilbudet og tipse dem !

Kanskje ikke så enkelt å komme med tips heller da, om man egentlig har veldig lyst til det.

Hva synes dere, hvor aktive skal venner være overfor hverandre med hensyn å komme med tips " til forbedringer", for eksempler i et slikt tilfelle som jeg skriver om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke folk gå kledt slik de ønsker det da? Du ser to damer kledt i noe du mener er upassende og antar med en gang at de går slik kledt hele tiden. Kanskje de nettopp var ute og trimmet, prøver slanke seg. Kanskje de har storrengjøring eller flytting og ikke vil skitne til de beste klærne? Uansett er det siste de trenger klestips fra dama bak dem i Rimi-køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix. Ville du like at en fremmed kom bort til deg på gata og ga deg tips om hvor du kune få retta på nesa di..?

Kanskje damene har det aldeles flott med seg selv.

Og kanskje du skulle se litt nærmere på hvilken holdninger du har, basert på hva du mener folk skal kle seg i og hvor mye de skal veie!? :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de tenkte det samme om deg!

At ikke dine venner sier ifra om hvordan du ser ut, at du burde kle deg slik _de_ synes er fint, ikke slik du selv synes er bra.......

Slutt opp da, man er ikke "helt frø" selv om man er overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier jo at det er venner som eventuelt må gjøre det- går det ikke an å lese da, før man svarer .

Joda. Men kanskje vennene er glade i dem som de er. Og kanskje damene har det helt greit.

Ville du like at ei venninde kom og hintet om at du måtte slanke deg, eller kle deg annerledes, hvis du selv aldri ofret det en tanke, og hadde det flott med deg selv?

Vi er nå engang slik alle sammen, så påvirket av idealer og reklamens makt. At vi automatisk setter merkelapper på folk, og synes synd i folk som ikke følger tidas ideal.

Mange som har noen kilo ekstra og trives med det, føler at de må skamme seg, fordi de vet at det står ei dame bak dem i kassakøen og tenker "stakkars...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda. Men kanskje vennene er glade i dem som de er. Og kanskje damene har det helt greit.

Ville du like at ei venninde kom og hintet om at du måtte slanke deg, eller kle deg annerledes, hvis du selv aldri ofret det en tanke, og hadde det flott med deg selv?

Vi er nå engang slik alle sammen, så påvirket av idealer og reklamens makt. At vi automatisk setter merkelapper på folk, og synes synd i folk som ikke følger tidas ideal.

Mange som har noen kilo ekstra og trives med det, føler at de må skamme seg, fordi de vet at det står ei dame bak dem i kassakøen og tenker "stakkars...."

Jeg har faktisk fått et hint om farger og klær. Lenge siden, da- det var i ungdomsskolen.

Det er sant at jeg kledde meg mørkt og dystert- jeg som så mange andre, mener jeg.

I en formingstime tok læreren dette opp- at vi "gjemte" oss han kalte det. Så kom han bort til meg- tok i den svarte store jakka mi og sa at her skulle det vært FARGER !

Fryktelig leit.

Jeg var da interessert i form og farge- men det galdt ikke min person.

Men ordene satte seg fast og jeg begynte å finne mine farger- for å lokke fram det beste i meg..

Ja, jeg har fortsatt dette i meg. Jeg har sett hvordan rette farger og tilpasset snitt har

har forvaldlet personer.

Det er en person i min nærmeste krets jeg skulle ha "hjulpet litt". Og disse to jeg så i går, minnet meg om ham .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk fått et hint om farger og klær. Lenge siden, da- det var i ungdomsskolen.

Det er sant at jeg kledde meg mørkt og dystert- jeg som så mange andre, mener jeg.

I en formingstime tok læreren dette opp- at vi "gjemte" oss han kalte det. Så kom han bort til meg- tok i den svarte store jakka mi og sa at her skulle det vært FARGER !

Fryktelig leit.

Jeg var da interessert i form og farge- men det galdt ikke min person.

Men ordene satte seg fast og jeg begynte å finne mine farger- for å lokke fram det beste i meg..

Ja, jeg har fortsatt dette i meg. Jeg har sett hvordan rette farger og tilpasset snitt har

har forvaldlet personer.

Det er en person i min nærmeste krets jeg skulle ha "hjulpet litt". Og disse to jeg så i går, minnet meg om ham .

Har opplevd akkurat det samme selv ;0) Mange har sakt at jeg burde kle meg i annet enn svart. Og det er jo sant egentlig.

Men det er forskjell på å si "du burde prøve en gul genser, for det tror jeg du ville kle kjempegodt"

Og på å si, du burde vurdere en slankekur, eller ta en tur til butikken på hjørnet som selger STOORE klær...

I det siste tilfellet kan man fort ende opp med å måtte ha store klær selv (på grunn av gipsen...) wwahahahahah....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Men kanskje vennene er glade i dem som de er. Og kanskje damene har det helt greit.

Ville du like at ei venninde kom og hintet om at du måtte slanke deg, eller kle deg annerledes, hvis du selv aldri ofret det en tanke, og hadde det flott med deg selv?

Vi er nå engang slik alle sammen, så påvirket av idealer og reklamens makt. At vi automatisk setter merkelapper på folk, og synes synd i folk som ikke følger tidas ideal.

Mange som har noen kilo ekstra og trives med det, føler at de må skamme seg, fordi de vet at det står ei dame bak dem i kassakøen og tenker "stakkars...."

hvis noen hadde hintet om at jeg måtte slanke meg hadde jeg vært død om et halvt års tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...