Gå til innhold

Laken i bryllupsgave?


Gjest Bryllupsvenninne

Anbefalte innlegg

Gjest Bryllupsvenninne

Jeg er blitt veldig glad i disse mjuke, deilige sateng-laknene, og kunne godt tenke meg å gi en gammel klassevenninne et dobbelt sateng-laken i bryllupsgave.

Er det på kanten, eller er det helt greit å gi slike ting som laken i gave?

Lakenet koster 800 kroner, og jeg hadde sett for meg en gave til akkurat den prisen.

Hva synes dere?

PS. Vi er ikke så nære venninner, men hun var elskverdig og inviterte meg i bryllupet sitt. Jeg setter meget stor pris på henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kunne jeg tenkt meg i allefall, selv om jeg har sateng-laken selv. Det er litt uvanlig, og det er positivt. Det er så kjedelig å få 4-5 like presanger, og laken er mye mer nyttig enn pynteting andre tror du vil like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en deilig ting å få, særlig når det er så høy kvalitet som du har tenkt å kjøpe. Det er så deilig å ligge i!

Vi fikk forøvrig satengsengesett i bryllupsgave i fjor, men det var elendig kvalitet, noe helt annet enn den prisklassen du tenker på. Våre gikk istykker etter en omgang i vaskemaskinen -drømmer om silkesengetøy, jeg nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bryllupsvenninne

Flott gave det!

Men ærlig talt - laken til 800 x 2 til en ikke så nær venninne!

Du må ha god råd!

Neida, det koster ca800 kr for et dobbelt sateng-laken (Høie). Har kjøpt et slik til meg selv, og det er bare sååå mjukt og godt å ligge i.

Det koster ca400 kroner for et laken til enkeltseng.

Men jeg må jo kjøpe dobbeltvarianten til brudeparet.

Synes ikke 800 kr er for mye i bryllupsgave, egentlig.

...Selv om jeg ikke har hatt så godt kontakt med henne i de senere årene, og neppe kommer til å ha mye kontakt fremover (bor 200 mil fra hverandre) så er det hun jeg setter mest pris fra gjengen på ungdomsskolen, og da fortjener man satenglaken til 800 kr :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bryllupsvenninne

Tusen takk for svar, alle sammen!

Jeg var litt usikker på om det "passer seg" å gi laken i gave, selv om det er til et brudepar som skal stifte hjem, men siden ingen av dere hadde motforestillinger, så satser jeg på å gi laken i gave :-)

PS!

Nå trenger jeg jo et dikt.

Hjelp meg?

Hva med...

...håper dere får ligge mykt og godt,

og at det snart kommer mer "smått" ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg faktisk litt ekslusivt sengetøy selv, jeg, og har ført det opp på brudeparets (altså vår) ønskeliste! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denne fikk vi

Tusen takk for svar, alle sammen!

Jeg var litt usikker på om det "passer seg" å gi laken i gave, selv om det er til et brudepar som skal stifte hjem, men siden ingen av dere hadde motforestillinger, så satser jeg på å gi laken i gave :-)

PS!

Nå trenger jeg jo et dikt.

Hjelp meg?

Hva med...

...håper dere får ligge mykt og godt,

og at det snart kommer mer "smått" ???

Hei hopp under filten.

Om ni måneder kommer pilten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Neida, det koster ca800 kr for et dobbelt sateng-laken (Høie). Har kjøpt et slik til meg selv, og det er bare sååå mjukt og godt å ligge i.

Det koster ca400 kroner for et laken til enkeltseng.

Men jeg må jo kjøpe dobbeltvarianten til brudeparet.

Synes ikke 800 kr er for mye i bryllupsgave, egentlig.

...Selv om jeg ikke har hatt så godt kontakt med henne i de senere årene, og neppe kommer til å ha mye kontakt fremover (bor 200 mil fra hverandre) så er det hun jeg setter mest pris fra gjengen på ungdomsskolen, og da fortjener man satenglaken til 800 kr :-)

Snilt gjort!

Jeg er ikke ofte i bryllup. Men jeg mener nå at 800 fra en venninne som en ikke omgås også er bra jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, alle sammen!

Jeg var litt usikker på om det "passer seg" å gi laken i gave, selv om det er til et brudepar som skal stifte hjem, men siden ingen av dere hadde motforestillinger, så satser jeg på å gi laken i gave :-)

PS!

Nå trenger jeg jo et dikt.

Hjelp meg?

Hva med...

...håper dere får ligge mykt og godt,

og at det snart kommer mer "smått" ???

Vær forsiktig med slike hentydninger hvis du ikke kjenner brudeparet godt, jeg så venninnen min krympet seg hver gang slike ting ble nevnt i taler etc i brylluppet hennes, de kan ikke få barn uten hjelp men det er det selvsagt ikke så mange som vet..

Men lekkert sengetøy er en super gave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah..hva hadde jeg ikke gjort for et kvalitetslaken..men dessverre? har jeg ingen bryllupsplaner for tida..så må nøye meg med de ordinære fra Sengetøylageret :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bryllupsvenninne

Vær forsiktig med slike hentydninger hvis du ikke kjenner brudeparet godt, jeg så venninnen min krympet seg hver gang slike ting ble nevnt i taler etc i brylluppet hennes, de kan ikke få barn uten hjelp men det er det selvsagt ikke så mange som vet..

Men lekkert sengetøy er en super gave!

Takk for tipset!

Jeg tenkte jo på problemstillinga, men fant vel ut at det er rimelig ok for dette paret. De har et ikke-planlagt barn, og venninnen min har sagt at hun gjerne vil ha et barn til snart. De skulle bare vente til etter bryllupet, for hun ville ikke være brud med mage ;-)

Så, for dette paret går det nok greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bryllupsvenninne

ah..hva hadde jeg ikke gjort for et kvalitetslaken..men dessverre? har jeg ingen bryllupsplaner for tida..så må nøye meg med de ordinære fra Sengetøylageret :(

Andungen da, det er jo bare å investere i kvalitetssengetøy. Kanskje de varer lenger enn de fra Sengetøylageret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bryllupsvenninne

Snilt gjort!

Jeg er ikke ofte i bryllup. Men jeg mener nå at 800 fra en venninne som en ikke omgås også er bra jeg da!

Tusen takk :-)

Mest sannsynlig vil ikke venninnen min, altså bruden, vite at det faktisk dreier seg om et forholdsvis dyrt, kvalitetslaken.

Mulig hun vil oppfatte gaven som kjip (inntil hun tar i bruk lakenet, får jeg håpe).

Men, jeg har jo glede av å gi denne gaven, da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andungen da, det er jo bare å investere i kvalitetssengetøy. Kanskje de varer lenger enn de fra Sengetøylageret?

joda..men det var økonomien dah..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...