Gå til innhold

Nettverk


Curtis

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var og kjøpte meg et ekstra nettverk kort og puttet det i den stasjonære maskinen for å koble opp den bærbare slik at jeg kommer på nett med begge. Men jeg får bare beskjed om at det er en nettverk kabel som er koblet fra. Jeg har tatt det slik at jeg får mottatt ip adresse automatisk og skrevet inn dns nummer. Når jeg ser på egenskaper så får jeg bedskjed om at alt virker som det skal. Er det noen som har en ide om hva det er som er galt? Jeg tror bare det er en liten innstilling, men hva? Jeg har Xp pro. på begge maskinene. Har fast oppkobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en kryssa kabel du har mellom maskinene? Kan ikke bruke en vanlig tp-kabel rett mellom to maskiner uten å bruke en hub/switch eller lignende mellom. Derfor kryssakabel.

Regner med du har testet at den ikke er ødelagt? Og at den sitter godt i begge kortene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kryssa kabel du har mellom maskinene? Kan ikke bruke en vanlig tp-kabel rett mellom to maskiner uten å bruke en hub/switch eller lignende mellom. Derfor kryssakabel.

Regner med du har testet at den ikke er ødelagt? Og at den sitter godt i begge kortene?

Det var kabelen som ikke var riktig. Så nå finner maskinene hverandre, men kommer ikke på nett allikevel. Har prøvd med med og uten ip adresser. Nå popper det opp en melding som spør om jeg vil koble meg på. Har holdt på så lenge nå at det kanskje bare er jeg som surrer. Tror jeg pakker det ned og fortsetter i morra. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...