Gå til innhold

Unormal mens


kalle23

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en jente 23 år, som har gått på p piller i 5 år. Jeg sluttet på disse i februar 2002, og har hatt normal regelmessig mens etter dette helt til for en måned siden og nå altså de to siste gangenne.Da har jeg bare blødd littegran i to til tre dager, så har det bare kommet lit brun og klar utflod. Jeg er ikke garvid for jeg tokk en test i går hva kan dette komme av? og bør jeg dra til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Mengden av mensblod kan være meget forskjellig, men pleier å være nok så konstant fra måned til måned hos den enkelte kvinne. Hvis blødningen kommer helt regelmessig og hvis du føler deg frisk, tyder det på at ditt hormonsystem er i orden, så kan du se det an. Hvis du har andre symptomer som f.eks. tretthet eller blodmangel, så kan det være lurt med en sjekk. Likedan hvis du forsøker å bli gravid ten resultat. Med ultralyd kan legen se på slimhinnen i livmoren om den ser normal ut. For en sikkerhets skyld synes jeg du skal ta en ny graviditetstest om noen uker.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...