Gå til innhold

Øst-Afrika og ebola- Legene


Knotten

Anbefalte innlegg

Vi skal reise med hele familien til Kenya i julen. Tre barn er med i reisefølget; de vil være 16 mnd, 18 mnd, og 4 1/2 år.

I og med ebola-utbruddet i Nord Uganda, fikk jeg meg et lite "støkk". Det tar som regel flere måneder før et slikt utbrudd kan anses for avsluttet, hvor det måtte spre seg i mellomtiden er uvisst.

Ville legene fraråde en slik reise på det nåværende tidspunkt? Eller anses det som trygt å reise til naboland av land med ebola-utbrudd?

Svar mottas med takk!

Hilsen småengstelige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege

Ebola representerer svært liten risiko for reisende.Jeg ville ikke anbefale at dere ikke skulle resie,men man har ennå litt tid igjen for å se hvordan det går.Man vet ikke helt hvordan smitten skjer ved ebola men kan smitte fra menneske til menneske men da under svært dårlige hygienske forhold.Den er et virus som gir blødningskomplikasjoner med inkubasjonstid innenfor 3 uker.Jeg synes dere så langt bare kan reise.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...