Gå til innhold

har så j***** vondt


ftmffm

Anbefalte innlegg

Har så vondt i ryggen. Våknet i morges og skulle nesten ikke komme meg ut av senga. Rådene jeg har fått er å ringe legen min og få smertestillende. Synes det er veldig vanskelig å ta kontakt med lege. Liker ikke undersøkelser.

Til slutt tok jeg mot til meg og ringte legekontoret. Der fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk snakke med legen og at de ikke hadde noen ledige timer til meg. Ja,ja, så fikk jeg bevist en gang for alle at dit er det ikke noe vits å ringe når man trenger hjelp.

Timene gikk og ryggen ble ikke noe bedre. Tok da til slutt mot til meg å ringte legevakta for å høre hva de kunne råde meg til. Der fikk jeg beskjed om at jeg kunne ta paracet ( noe som ikke funker mot ryggsmertene mine ) og / eller jeg kunne komme på legevakta så legen fikk se på meg også skrive ut en resept til meg.

Men siden jeg har angst for å gå til lege vil jeg ikke dra til legevakta. Så jeg takket for rådet og la på røret. Så nå må jeg bare gjøre mitt beste med å holde ut denne vannvittige smerten.

Hun på legevakta som jeg snakket med på telefonen skjønte ikke hvorfor jeg ikke ønsket å komme på legevakta og jeg orket ikke å prøve å forklare henne det.

Slik kan det gå når man sliter både psykisk og fysisk.

*smerte sukk* fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Nei,jeg vet undersøkleser er ikke særlig attraktivt.

Håper du blir bedre snart!

Hørtes ikke godt ut!

Er ikke noe glad i å gå til lege jeg heller, så jeg vet hvordan det føles. Særlig når man blir nødt til å snakke med en lege man ikke kjenner.

Sliter med nakken og skuldrene, og vet hvor lite vits det er i Paracet da. Man må ha noe sterkere...

Har du en varmeflaske eller noe sånt, kan jo det lindre litt.

Sender en klem, og håper det går over etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ftm:-)

Hvis du har "normal" ryggvondt, så vil det i akuttfasen være fornuftig å legge is på korsryggen og evt. andre steder med smerter, samt ta ibux, naprosyn eller lignende for å dempe irritasjonen. For å ise ned kan du bruke frosne grønnsaker dersom du ikke har isposer. Du skal ise ned f.eks. 20 minutter hver time. Forøvrig er det viktig å få beveget seg litt, og hvis du ikke klarer å gå så fungerer det ofte bra å krabbe litt.

Det er ikke så mye poeng i å komme seg til lege med akutt ryggvondt. Dersom du ikke er noe bedre etter en uke er det derimot viktig å få snakket med lege. (Eneste unntak er dersom du får problemer med vannlatning, i så fall må lege kontaktes umiddelbart.)

Dette er generelle råd mot akutte ryggsmerter - det er mulig at noe annet gjelder for din muskulatur - men i såfall har du vel lært det tidligere av fysioterapeuter eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...