Gå til innhold

schizoaffektiv lidelse


Indianna

Anbefalte innlegg

Jeg er en 24 år gammel jente som kom i kontakt med psykiatrien for 4 år siden. Den første diagnosen jeg fikk da var borderline personlighetsforstyrrelse. Dette var kun basert på det faktum at jeg var selvskader. Seinere, på et annet sykehus fikk jeg diagnosen bipolar lidelse og nå, etter nettopp å ha hatt en innleggelse på to måneder, har jeg fått diagnosen schizoaffektiv lidelse. Er det vanlig at det er så vanskelig å bestemme seg for hvilken diagnose som er riktig? Og hvordan er egentlig prognosene for en med schizoaffektiv lidelse? Er det noen som har noe informasjon om denne lidelsen, eller lenker til sider med info?

På forhånd takk

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ang. info, så kan du jo sjå her: http://www.mental-health.com/ - kikk under "disorders".

ellers har eg inntrykk av at det ikkje er så uvanlig at det er litt fram og tilbake angåande diagnose. det viktigste her er at du husker på at diagnosen i seg sjølv ikkje er så viktig, det viktige er kva du faktisk føler og tenker, og å jobbe med det. man blir ikkje friskere av å bli putta i ein bås....men det kan være eit ok verktøy for behandleren. Men husk på at dine følelser og reaksjoner skal tas på alvor, enten dei passer inn i diagnosen du får eller ikkje! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...