Gå til innhold

Hjelp, når er det ferie på Universitetet i Oslo?


Gjest rådvill og forvirret

Anbefalte innlegg

Gjest rådvill og forvirret

Jeg prøver å finne en kalender for skolen, med oversikt over fridager og ferier. For en grusom webside, finner ingenting! Er det noen her som kanskje kjenner til den bedre, eller vet hvordan jeg finner den, så blir jeg veldig takknemlig for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferien er i juli. Når forelesningene begynner for deg finner du på hjemmesidene for det fakultetet du studerer under. Du kan jo også bare møte opp og spørre, eller ringe. De fleste har begynt, eller begynner i løpet av en uke eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rådvill og forvirret

Ferien er i juli. Når forelesningene begynner for deg finner du på hjemmesidene for det fakultetet du studerer under. Du kan jo også bare møte opp og spørre, eller ringe. De fleste har begynt, eller begynner i løpet av en uke eller to.

Takk, men jeg tenkte mer på en slags årskalender, med oversikt over juleferie og andre ferier iløpet av året. Vet du hvor jeg kan finne en slik, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men jeg tenkte mer på en slags årskalender, med oversikt over juleferie og andre ferier iløpet av året. Vet du hvor jeg kan finne en slik, kanskje?

Varierer fra fag til fag. Spør på instituttet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men jeg tenkte mer på en slags årskalender, med oversikt over juleferie og andre ferier iløpet av året. Vet du hvor jeg kan finne en slik, kanskje?

Det er umulig å si, alle fakultetene har forskjellige ferier. Du kan ringe Studentkontoret og spørre: 22 85 78 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste tilfeller må du se i forelesningskatalogen og finne ut av når de ulike forelesningsrekkene og kursene slutter.

Det er i utgangspunktet ikke felles høst- eller vinterferie - men enkelte forelesere kan velge å avlyse for å reise bort selv.

Semesteret slutter normalt i november fordi eksamensavviklingen da starter. Unntaket er dersom du skal ha muntlig eksamen før jul - den kan komme nokså nærme julen.

Noen få fag utarbeider nøyaktige timeplaner, de kan du få ved å henvende deg til det instituttet du skal studere ved.

Her er linken til forelesningskatalogen: http://www.uio.no/fkat/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke ferie som på en skole. Det er forelesninger fra slutten av august til og med november, så er det juleeksamener. Så begynner forelesningene igjen i januar og frem til påske, og en liten periode etter påske, før det er eksamensperode igjen.

Siste forelesning før jul og før sommer finner du på planen for ditt fag (spør på instituttet), der får du også dine eksamensdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men jeg tenkte mer på en slags årskalender, med oversikt over juleferie og andre ferier iløpet av året. Vet du hvor jeg kan finne en slik, kanskje?

*fnis* UiO har verken vinter- eller høstferie. Kun påske-, sommer- og vanlig juleferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...