Gå til innhold

Har du en yrkestittel som...


kie

Anbefalte innlegg

...får folk til å dra frem diverse private problemer?

F.eks. legen som på diverse sosiale sammenkomster må høre om en eller annens vonde skulder osv.

Hvordan takler dere det evt?

Eller er det bare en myte at man blir sittende som "fagperson" når man presenterer seg og forteller hva man jobber med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg ferdig utdannet enda, men jeg studerer psykologi og hver gang noen jeg ikke kjenner får vite om det så skal de snakke om når de selv har vært der, og mange spør om jeg kan lese tankene deres (helt sant!), og vil gjerne fortelle om problemer. Det er ganske irriterende egentlig, spesielt siden jeg ikke er kvalifisert til å gi råd enda og folk har så mange misoppfatninger om psykologer. Det er ikke så mys hokus pokus som mange tror. Jeg spøker gjerne litt med det, eller sier at jeg gjerne diskuterer om faget men at jeg vil unngå å komme med råd uten å egentlig vite hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg ferdig utdannet enda, men jeg studerer psykologi og hver gang noen jeg ikke kjenner får vite om det så skal de snakke om når de selv har vært der, og mange spør om jeg kan lese tankene deres (helt sant!), og vil gjerne fortelle om problemer. Det er ganske irriterende egentlig, spesielt siden jeg ikke er kvalifisert til å gi råd enda og folk har så mange misoppfatninger om psykologer. Det er ikke så mys hokus pokus som mange tror. Jeg spøker gjerne litt med det, eller sier at jeg gjerne diskuterer om faget men at jeg vil unngå å komme med råd uten å egentlig vite hva jeg snakker om.

"og mange spør om jeg kan lese tankene deres (helt sant!)"

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

Har vel ingen yrkestittel enda, går på gymnaset, men jobber som barnepasser og på nettcafe, alle bare må komme til meg med problemene sine hele tiden, og eg er jaggu dyktig til å fikse dem!