Gå til innhold

Går du på Kickboxing?


Gjest Girly

Anbefalte innlegg

Skal begynne på kickboxing neste uke på kampinstituttet.Det ser så rått ut,og treningen er jo god for hele kroppen.

Går du på den typen kampsport?Da har jeg noen spørsmål:

Må man være tøffere enn toget for å gå der?

Må man tåle en på tryne av og til,eller i siden?

Har høyde vekt noe å si?(Jeg er 160 ca,litt gutteaktig

med litt muskler,kraftig,men lang ifra tykk).Hva om noen er tynne som streker?

Gjør det noe om kondisjonen min ikke er på sitt beste pga 2 barnefødsler og lite trening?

Kanskje dumme spørsmål,men er nyskjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snorre sprett

jeg går på boksing, ikke kickboxing men mye av det du spør om er sikkert ganske likt.

hvis det er en seriøs klubb, så kaster de deg ikke inn i noe du ikke vil, og det kommer nok til å ta noen mnd før du i det hele tatt får lov til å sparre med noen der. og man trenger vel ikke å være spesielt tøff for å slå/sparke ut i lufta eller på en sekk? dessuten blir du nok motivert til å begynne å sparre etterhvert som du ser at du blir bedre og bedre, og blir lei av å slå og sparke bare ut i lufta. jeg er ikke av den typen som ler av å få meg en på trynet eller liker smerte eller noe sånt, men jeg klarer meg bra alikevel. du har så liten tid til å tenke over smertene når du sparrer at du kommer ikke til å merke de noe særlig alikvel. høyde og vekt har lite å si før du begynner å konkurrere.

og nei, det gjør ingenting om kondisen er på bånn for den saks skyld, det er vel blant annet det du er der for å rette på vel?

men hvis det er en useriøs klubb, der de ikke tar hensyn til deg og hva du ønsker, eller hvis det er mange bøllete folk der, så finn deg en annen klubb. det er ikke noe moro å bli presset til ting du ikke føler deg klar for, eller sparre med erfarne personer som bruker deg som slagsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...