Gå til innhold

Vær så snill.....gi meg noen råd..


onlyme1365380367

Anbefalte innlegg

onlyme1365380367

Hei!

Jeg er ei jente på 14 år.

For litt over ett år siden flyttet bestevenninnen min til et annet sted langt unna, og av forskjellige årsaker får hun ikke lov å komme på besøk til denne plassen.

Problemet mitt er at jeg savner henne så ufattelig mye. Jeg har mange andre venner jeg er sammen med, men ingen av dem er henne.Jeg er veldig redd for å bli for nær venn med noen av dem også, i frykt for at de plutselig forsvinner.

Jeg har grått meg i søvn nesten hver kveld etter at hun ble borte. Det værste er at jeg kutter meg selv på armene.Har kjempe mange stygge arr og sår, men klarer ikke å slutte.

På toppen av det hele tror jeg at jeg nesten er forelsket i ei annen jente.

Det har jeg aldri vært før, jeg har bestandig vært forelsket i gutter.

Kan dette være at jeg bare leter etter potensialet i ei ny venninne?

Jeg har skrevet et lignende innlegg her før, men fikk ingen respnons.

Håper på bedre lykke nå.

Klem fra meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Kan du holde kontakt med venninnen din gjennom brev, telefon, mail ol.?

Snakker du med noen om det at du skader deg selv? Er det noen voksne som vet om det og som kan hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja-meg-selv

Er tungt å miste nære venner. Men du har ikke mistet henne, hun er bare langt borte. Du kommer til å se henne igjen seinere. Kanskje kan dere studere sammen når dere blir eldre. Siden dere er så gode venner, så vil dere være det for alltid. Du må ikke være redd for å få nye gode venner. Alle kan måtte bo fra hverandre slik at de ikke kan se hverandre hele tiden, og da trenger man å få nye venner der man er. Sånn er det alltid. Venner vil alltid komme og gå, men de gode vennene vil du aldri miste uansett. Det er tungt når det skjer sånne forandringer. Og det er naturlig at du har sterke følelser om det. Men det er ikke noen god løsning å utsette seg for fysisk smerte fordi man har det vondt. Jeg har gjort det selv en gang og har også noen arr på armen. Det beste er om du kan snakke med noen om alt du føler. Ringe med veninnen din, og snakke med noen andre også. Ikke alle vil ha noe lurt å si, så da får du prøve å snakke med noen andre. Har du noe kontakt med henne nå forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

onlyme1365380367

Hei!

Kan du holde kontakt med venninnen din gjennom brev, telefon, mail ol.?

Snakker du med noen om det at du skader deg selv? Er det noen voksne som vet om det og som kan hjelpe deg?

Hei.

Nei, ingen vet at jeg skader meg.

Det er et år siden hun flyttet nå, og vi har jo kontakt, men ikke så veldig god.

Det kommer mest av at hun bor på en barneverninstutisjon. Der er det veldig strengt og slik.

Har aldri vært så glad i noen, som jeg er i henne.

Jeg har ingen planer om å fortelle noen at jeg skader meg, har bare lyst til å kunne klare å slutte sånn helt av meg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nei, ingen vet at jeg skader meg.

Det er et år siden hun flyttet nå, og vi har jo kontakt, men ikke så veldig god.

Det kommer mest av at hun bor på en barneverninstutisjon. Der er det veldig strengt og slik.

Har aldri vært så glad i noen, som jeg er i henne.

Jeg har ingen planer om å fortelle noen at jeg skader meg, har bare lyst til å kunne klare å slutte sånn helt av meg selv....

Det er bra at du gjerne vil slutte med å skade deg selv. Hvor ofte har du pleid å skade deg?

Kommer venninnen din til å flytte tilbake til der du bor etter at hun flytter fra barnevernsinstitusjonen?

Hvor mye kontakt du får ha med henne mens hun bor der, kommer vel litt an på hvor konstruktive dere er i forhold til hverandre. Hvis dere er instilt på å forsøke å gjøre morsomme - men ufarlige ting - sammen, så vil dere vel kunne få lov til å ha mer og mer kontakt. Dersom dere derimot "tester ut grenser" sammen, så vil hun vel få begrenset adgang til å ha kontakt. Det er kanskje litt opp til dere hvor mye kontakt dere kan ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...