Gå til innhold

FU : Ville du ha valgt det samme yrket om igjen?


kie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil jobbe med noe annet om noen år, men det yrket jeg har nå vil være en viktig ballast.

Jeg har lyst å jobbe mer med motivasjon, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke helt valgt yrke ennå jeg da men jeg begynner å få en viss anelse om hvor jeg kommer til å ende opp. satser på å begynne med hovedfag i pedagogikk om temmelig nøyaktig 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vel egentlig ikke valgt noe yrke. Jeg gikk handel og kontor på videregående fordi det var slike fag jeg var flink i, og fordi jeg liker papirarbeid. Så fikk jeg en sekretærjobb i den bedriften jeg arbeidet i som produksjonsansatt før jeg begynte på videregående (jada, jeg var faktisk tjue år før jeg kom så langt - til tross for gode karakterer. Motivasjon er mye viktigere, spør du meg). Etter det har jeg blitt omplassert ørten ganger og fått intern opplæring, og nå tror jeg faktisk jeg har jobbet i alle avdelingene i bedriften - bortsett fra som daglig leder. Lærerikt og variert, og jeg trives i grunnen fortsatt, selv om jeg nok har hatt en del arbeid der som jeg er glad for at jeg ikke har lenger.

Skulle jeg valgt i dag, vet jeg søren ikke hva jeg hadde valgt. Jeg måtte uansett ha tenkt omigjen med tanke på hvor jeg skulle bosette meg, for her hvor jeg bor er det ikke jobber å få bortsett fra i helsevesenet og i hotellbransjen. Ingen av delene passer for meg. Jeg vil ha en jobb der jeg slipper å arbeide helger og kvelder, i alle fall, og uten altfor mye problemløsing og vanskelige avgjørelser. Jeg hadde nok heller ikke passet som pedagog, er jeg redd. Til det er jeg altfor utålmodig og har dessverre ikke evnen til å se det beste i alle.....

Jeg aner faktisk ikke hva jeg ville valgt. Kanskje bibliotekar eller noe it-relatert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde gått ferdig vidregående skole og ikke vært så opptatt av festing og gutter, om jeg kunne skrudd tiden tilbake da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest @nonymousen

Gitt at omstendighetene var de samme, ville jeg nok valgt det samme yrket påny. Men dersom jeg på den tiden hadde visst om min latente sykdom, ville jeg nok valgt helt annerledes!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det. Jeg har 3 års utdannelse innen et yrke(etter vgs), men begynte nå på et helt nytt studie(3-årig). Så mye enklere det hadde vært om jeg hadde valgt det med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...