annki1959 Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Hei! Jeg er en kvinne (lærer) på 43 år som i den siste uken har hatt 2 ubehagelige trykk i brystet (under brystbenet). Det kan ikke kalles direkte smerte, men "trykk" som om noen trykker på brystbenet. I tillegg får jeg vond (kjennes som muskelvondt) bak i ryggen. Smertene kom da jeg var litt stresset men forsvant ikke når jeg satt meg ned. Pulsen ble høyere (jeg var livredd). Jeg fikk tatt et EKG hos legeformidlingen en halvtime etter sitste "anfall". Dette var normalt. Blodtrykk og puls var normal. Jeg har for øvrig blodtrykk på 125/75. Jeg har imidlertid litt høy kolosterol (6,8) og veier 110 kg (176 høy). Jeg merker ingen smerter når jeg er ute å går turer eller går i trapper (skole med 80 trinns trapper...). Legen foreskrev middel mot halsbrann. Hvorfor det? Kan jeg allikevel ha angina? Jeg har en vanskelig livssituasjon akkurat nå, i tillegg til en del ekstra arbeid med nytt skoleår. Jeg setter stor pris på svar fra dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69110-smerte-bak-brystbenet-angina/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.