Gå til innhold

sjalu samboer skjeller meg ut i fylla


Simone

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er 35, min samboer 49, vi har et barn ilag og har vært sammen i fem år. Jeg er glad i min samboer, men noe som tærer på forholdet er at hvis vi er på sammenkomster der det serveres alkohol og min samboer er glad i å drikke litt vel for mye, da begynner han å skjelle meg ut for de værste ting, han ber meg reise til helvete, jeg er ikke verdt noen ting, sier jeg er en hore som alle kvinnfolk er ovs. han har ingen grunnlag for disse uttalelsene sine.

Dette har jo pågået en periode og jeg merker at følelsene for har blir mindre da jeg ikke blir verdsatt, har det fryktelig vondt til tider da det er vanskelig å tilgi disse utbruddene gang på gang.

Han angrer selvfølgelig og sier at at ikke skal gjøre det igjen, men det kan jeg ikke stole på, han gjør det likavel.

Jeg anser han for å være sjalu også. Hvis jeg skal ut med en venninne, sier han at jeg bare skal gå,men han har en undertone som også sier, du kan omså være bort til i morgen,når jeg kommer hjem er han iskald og snur en kald skulder mot meg, han sier du var vel omringet av mannfolk, og du har vel skikkelig kost deg ja i en spydig tone. Jeg blir så nervøs av dette og lei meg

Han har ingen grunn til å ha slike holdninger, for jeg er en dame som kommer til mitt hjem med god samvittighet. Når jeg spørrer om han er sjaulu, nekter han, da sier han du kan gjøre hva du vil for min del.

Har noen det på samme måte, håper jeg å få vite hvordan det oppleves for dere. Til tider føler jeg meg psykisk terorisert av han. Ellers utenom det er han en ok fyr, med hensyn til barn , hjem og jobb.

Hilsen skuffet og såret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg synes du skal komme deg bort fra ham før han ødelegger deg totalt. Han synes å være noe psokotisk på meg!

Dette er ikke et verdig liv for deg, og at følelsene dine kjølner er ikke overraskende.

Og det kan ikke du eller han forandre over natten. Sånne ting har en lei tendens til å bare bli verre, så ikke nøl!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei kas!

Du er i dessverre i godt selskap med mange andre kvinner som, mer enn en gang, har blitt skjelt ut av sin partner i fylla. Det er uverdig og svært ufint av samboeren din. Det er ingen unnskyldning at han mister kontrollen på grunn av sitt alkoholinntak.

Mange tåler dette for lenge, slik som deg,og på den måten finner seg i det. Jeg forstår godt at du synes det er vanskelig stadig å tilgi hans utbrudd. Det er vel heller ikke riktig for å bidra til løsning av problemet.

Slik jeg forstår saken, har du en ting å gjøre. Sett hardt mot hardt. Inviter han til å snakke om saken, for å få en slutt på hans utskjelling i fylla.

Dersom han ikke er villig til å møte deg på dine krav, ville jeg vurdert å flytte fra han for en tid. Det kan kanskje få øynene opp hos han.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære -kas..*S*

Jeg hadde også en samboer som var slik mot meg i fylla. Da var han verdens beste og alle vi andre var bare dritt og lort - meg spesielt! Når morgendagen rant og han satt i sofaen, fyllesjuk og angrende fikk jeg høre hvor utrooolig lei seg han var og at det ALDRI skulle gjenta seg - noe det gjorde!

Jeg fant meg faen ikke i den behandlingen og gjorde det slutt!!! Jeg flytta!!

Ok - det er ikke lett å bare ta med seg ungen og tannbørste og gå på dagen, men spør deg selv : vil du virkelig leve under sånne forhold?? Ja, SELV om han er snill og grei i edru tilstand??

Det minner meg litt om når venninna mi jobba på krisesenteret. Der fikk dem inn mange forskjellige kvinner, noen ihjælslåtte av sine fulle ektemenn/samobere og kjærester. De slo og fornedret jentene, men alltid fikk hun nesten høre "joda, han slo...men han var jo full og i edru tilstand er han snill, ja det er han.."...for all del uten sammenligning for øvrig!!!

Gå i deg selv - og samoberen din - og finn ut hva du vil med livet ditt. Du er da jaggu verdt MYE mer enn det du får nå!! Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...