Gå til innhold

Dagbok fra Tromsø


Zirine

Anbefalte innlegg

til dere som ikke har lest den før:

4. desember:

Det begynte å snø. Vi satte oss bort til vinduet, kona og jeg, og betraktet scenariet. Lette snøflak som dalte ned. Det var nydelig.

9. desember:

Vi våknet til et nydelig skue; et hvit teppe hadde lagt seg over

moder jord. Det så malerisk ut. Jeg måket snø for første gang på mange år, og syntes det var helt topp. Senere på dagen kom brøytebilen og kastet snø inn i oppkjørselen vår slik at den ble blokkert. Jeg tenkte "pytt, pytt" og måket den bort igjen.

13. desember:

Sola har smeltet det meste av snøen, men vi får sikkert mer vakker snø før vinteren er omme.

14. desember:

Det snødde 20 cm siste natt og temperaturen sank til minus 10 grader. Jeg måket bort snøen fra oppkjørselen, og ikke før var jeg ferdig, så kom brøytebilen og fylte den opp igjen.

15. desember:

Solgte bilen og kjøpte en Jeep med firehjuls trekk.

18. desember:

Falt på ræva i oppkjørselen. 1.800 kroner til kiropraktoren, men heldigvis var ingen ting brukket. Himmelen mørkner til igjen.

19. desember:

Fremdeles kaldt, og veiene er isete. Skled inn i autovernet med konas bil i morges. 4.000 kroner i reparasjon. Gjett om kona var sur.

20. desember:

Siste natt falt det ytterligere 15 cm av den hvite møkka. Mer måking. Denhelvetes brøytebilen kom forbi huset vårt to ganger i dag og fylte igjen oppkjørselen.

22. desember:

Vi får garantert hvit jul i år. Med de ekstra 10 cm med fordømt snø som falt inatt, og den vedvarende kulden, kommer vi ikke til å se våren for tidligst ut i august neste år. Jeg kledde meg godt for å gå ut og måke snø; lange underbukser, scooterdress, ullhansker og polvotter - og så måtte jeg hastig på do.

24. desember:

Hvis jeg noensinne får tak i den jævelen som kjører brøytebilen, skal jeg draham gjennom snøen etter håret. Det virker som om han ligger på lur og venter til jeg er ferdig med å måke oppkjørselen - da kommer han brasende i 110 nedover gata og fyller igjen oppkjørselen med den helvetes snøen.

25. desember:

God jul! Meteorologene melder om nye 20 cm med hvitt faenskap. Har noen den ringeste peiling på hvor lang tid det tar å fjerne et teppe av 20 cm snø fra oppkjørselen??

27. desember:

Brøytebil-mannen ringte på i dag for å be om en almisse til en veldedig innsamling. Legene tror han vil overleve slaget jeg gav ham med snøskuffen.

28. desember:

Vi fikk nye 15 cm med snø siste natt. Enten er jeg i ferd med å bli snøblind, eller så er jeg i ferd med å bli skikkelig depressiv, for nå begynner kona å se pen ut.

29. desember:

Toalettet er frosset og taket er i ferd med å bryte sammen.

30. desember:

Jeg satte fyr på huset og flyttet til Costa Rica!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest den, den kunne vært fra Lofoten,og oss i fjor...nesten:-)

Og hva mente du med å minne meg på det hvite helvete som snart kommer?

Faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest den, den kunne vært fra Lofoten,og oss i fjor...nesten:-)

Og hva mente du med å minne meg på det hvite helvete som snart kommer?

Faen!

Hva jeg mente med det?

Vel - jeg er en slem, slem pike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte huset og flytta til Bergen.

Har ikke måkka en forbanna spade med snø etter flyttinga :-)

Du har vel heller brukt paraplyen flittig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje litt usannsynlig at sola smelter vekk snøen i Tromsø 13. desember... mørketid vettu.

Ja, der kan du se. Løgn og bedrag over hele linja.

*urk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel heller brukt paraplyen flittig :-)

Jepp, heller det enn å måke flere meter snø hver vinter :-)

Regnet måker seg selv det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...