Gå til innhold

Beste livsforikring?


Gjest hypokonder

Anbefalte innlegg

Gjest hypokonder

Har funnet ut at livet er altfor risikofylt til å leve uten en god livsforsikring. (Spesielt for en hypokonder som meg) Derfor har jeg bestemt meg for å tegne en god, seriøs livsforsikring. Så derfor spør jeg dere om hvor jeg får den beste. Jeg er mest interessert i en forsikring som gir høy utbetaling ved invalidiserende sykdom/ulykke. Det er i utg.pkt.uinteressant å betale for forsikring som gir utbetaling ved død/mistet verdisaker. Årsbeløpet kan gjerne være noe høyt, bare utbetalingen er høy ved evt ulykke. Takker hjertligst for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig fornuftig av deg.

Jeg har en utvidet reise-/ulykkesforsikring på

kr. 300 000 ved 100% uførhet. Burde nok ha vært enda høyere..

Godt du tenker på hva som kan skje -desverre er det ikke alle som tenker på følgene et fall på isen f.eks. kan få.

Skader man seg i trafikken er man under forsikringsdekning, men utenfor det så er det mye verre hvis uhellet er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg endel om.

Terra og Vesta har de beste forsikringene.

En livsforsikring fungerer slik at du får (valgfri sum til) utbetaling når du er erklært varig ufør.

Dette kan ta litt tid, og i mellomtiden har man halvert inntekt fra Folketrygden.

Det som er fordelen hos Terra og Vesta, er at de gir 1% av forsikringssummen hver måned inntil du er erklært varig ufør, eller i fire år.

Si du har en dekning på 1 mill.

(Koster mer jo eldre du er)

Første året syk, får du jo full lønn.

Etter måned tretten, begynner du å få kr 10.000,- per måned i fire år.

I løpet av de årene er du snnsynligvis erklært ufør, og får i tillegg en mill.

Man kan også sette opp dekning ved død, og en utbetaling dersom man får en av ti bestemte sykdommer.

En ulykkesforsikring er noe helt annet, den gir utbetaling ved en grad av medisinsk invaliditet som følge av en ulykke.

Dekning har man i reiseforsikring og gjerne noe på bilforsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...