Gå til innhold

Fødselspenger og jobbe 2 dager mnd?


Gjest permis

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fødselspermisjon fram til april neste år, men har ikke jobb å gå tilbake til da arbeidsplassen gikk nylig konkurs.

Jeg har fått tilbud om å jobbe 2 lørdager i måneden på en ny arbeidsplass. Hva skjer med svangerskapspengene når jeg jobber to dager pr. mnd og får lønn?

Hvis jeg velger å jobbe ulønnet får jeg da trekk i svangerskapspengene?

Eller er det mulig å få utbetalt lønn for de få dagene jeg jobber etter at permisjonstiden er over?

Mange spørsmål, håper noen kan gi meg svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Hva skjer med svangerskapspengene når jeg jobber to dager pr. mnd og får lønn?"

Hentet fra Trygdetatens sider:

"Du kan ikke være i inntektsgivende arbeid og samtidig motta full stønad. Det gjelder også hvis du tar ut 80 prosent av full lønn i 52 uker. Dersom du har arbeidsinntekt, får du reduserte fødselspenger. Gjenopptar du for eksempel arbeidet med 50 prosent, reduseres fødselspengene tilsvarende. Velger du å arbeide – fulltid eller deltid – må du kontakte trygdekontoret.", jfr. http://www.trygdeetaten.no/pub/fodsel.html#Permisjon

"Hvis jeg velger å jobbe ulønnet får jeg da trekk i svangerskapspengene?"

Trekket gjelder _inntektsgivende arbeid_.

"Eller er det mulig å få utbetalt lønn for de få dagene jeg jobber etter at permisjonstiden er over?"

Selv om du får etterbetalt lønn, så er det uansett lønn for det tidsrommet du mottok fødselspenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...