Gå til innhold

keratinininnhold i urinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er grvid i 5 måned og går til svangerskapskontroll hos lege. Jeg har tidligere gått på narkotika og leverer nå urinprøver 3 ganger i uken. Alle prøvene har vært negativ, men de siste gangene har legen beskyldt meg for likevel å bruke stoff p.g.a. for lavt keratinininnhold i urinen. Jeg har ikke tatt noe narkotoka i denne perioden og lurer på om det kan være andre årsaker til det lave keratinininnholdet i urinen. Jeg drikke mye vann og går ofte på do. Kan dette ha noe å si. Er det virkelig mulig å skjule bruk av narkotoka når man avgir prøver 3 ganger i uken. Hva kan jeg gjøre for å løse dette problemet? De siste gangen jeg har vært hos legen har jeg prøvd å spørre han disse spørsmålene, men da har han bedt meg om å gå, og sier at jeg bare vil krangle. Han har heller ikke tatt noen andre målinger i forbindelse med svangerskapet. Han har bare vært opptatt av keratinininnholdet, og at jeg må bruke stoff. Er det lov som lege å oppføre seg slik? Er det noen plasser man kan melde fra om dårlig behandling av leger?

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Jeg har dessverre ikke tilstrekkelige kunnskaper om de aktuelle testene til å kommentere legens opplysninger. Hvorfor han inntar holdningen du beskriver, vet jeg ikke. Klager på legens arbeid kan rettes til fylkeslegen.

Det synes som kommunikasjonen imellom dere ikke er god. Går du også til jordmor? Kanskje det vil være en bedre måte for deg å få utført de nødvendige prøvene og som kilde til informasjon?

Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Online.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...