Gå til innhold

FU: Dine kjærlighetssanger?


kie

Anbefalte innlegg

Har du noen sanger du hørte på om og om igjen da du hadde kjærlighetssorg?

Hvilke er det og hvordan reagerer du nå noen spiller de i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg gikk på ungdomsskolen og også starten av videregående hørte jeg HVER dag på Purple Rain med Prince. Selv om jeg ikke hadde kjærlighetssorg eller noe.. Bare elsket den smertefulle stemmen og gitaren i den sangen! Kan høre på den nå og, men uten den store følelsen jeg fikk den gangen. Den er nok delvis brukt opp, dessverre.

Så hadde jeg en periode med Rock n'roll suicide med David Bowie, men den er ikke en kjærlighetssang. Mer en sånn "du er ikke alene uansett hva som skjer og hva du gjør"-sang. Utrolig deilig å høre på, den blir jeg aldri lei. Det er en trøst i den for enhver i en vanskelig livssituasjon :)

Oh no love, you're not alone.. You're watching yourself but you're too unfair..

Prøver å huske det når jeg kritiserer meg selv for mye. Den virker veldig bra på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Glemte å skrive mine.

"We don't have to do this" og "Silence is king" (Tanya Tucker) Jada, skikkelig countrysvisker *ler*

Fra da jeg og gubben var separert. Hører jeg de kommer tårene veldig lett.

Ellers har jeg som regel en sippestund hver jul til "Miss you most at christmas time" (Mariah Carey) og savner bestemoren min. Nesten tradisjon, det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første platen til Tears for Fears, The Hurting, var super for tenåringer med kjærlighetssorg.

Jeg liker den fortsatt godt, på tross av mangelen på før nevnte sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I want you med Elvis Costello.

Og den Rock'n roll suicide, som Seline nevnte. Men jeg bruker den som stakkars stakkars STAKKARS lille meg sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller ingen sanger om og om igjen.

Derfor kan jeg heller ikke svare på spørsmål nummer to, men jeg kan i det minste si at enkelte låter minner meg om enkelte, både positivt og negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

"True Colors" med Phil Collins. Hatet den sangen, egentlig, men en kjæreste sa at den minte han om meg og etter at vi slo opp... Vel. Når jeg hører den nå, så smiler jeg bare.

"Epiphany" med Staind. Da jeg slo opp med han som er kjæresten min igjen nå, så spilte han den mye. Det gjør fremdeles litt vondt når jeg hører den, for det minner meg om at jeg såret han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest princessa

Da jeg gikk på ungdomsskolen og også starten av videregående hørte jeg HVER dag på Purple Rain med Prince. Selv om jeg ikke hadde kjærlighetssorg eller noe.. Bare elsket den smertefulle stemmen og gitaren i den sangen! Kan høre på den nå og, men uten den store følelsen jeg fikk den gangen. Den er nok delvis brukt opp, dessverre.

Så hadde jeg en periode med Rock n'roll suicide med David Bowie, men den er ikke en kjærlighetssang. Mer en sånn "du er ikke alene uansett hva som skjer og hva du gjør"-sang. Utrolig deilig å høre på, den blir jeg aldri lei. Det er en trøst i den for enhver i en vanskelig livssituasjon :)

Oh no love, you're not alone.. You're watching yourself but you're too unfair..

Prøver å huske det når jeg kritiserer meg selv for mye. Den virker veldig bra på meg :)

Wooohoo!!

Purple Rain ruler fortsatt her i gården også (for ikke å snakke om alt av Prince)

Du har god musikk smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Love hurts med Nasarth, har jeg dødd opp til flere ganger av.....

Og til R.E.M Everybody hurts kan jeg ennå kjenne det.

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

It's been seven hours and fifteen days Since u took

your love away I go out every night and sleep all day Since u took your love ...

"Nothing compares 2 u"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grant Lee Buffalo - Fuzzy

Akustisk og enkelt. Vokalen gir deg til tider frysninger nedover ryggen, og samspillet mellom vokalen og de forvrengte elektriske gitarene er magisk.

Bør spilles litt høyt i et mørkt rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...