Gå til innhold

Nøtteallergi - hva hjelper


kie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde prøvd zyrtec, det er jo en ganske uskyldig medisin. Gjelder det voksne eller barn forresten?

Det gjelder voksne.(Mannen min)

Nå er et sykebil på vei der han har parkert bilen.

*småengstelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Det gjelder voksne.(Mannen min)

Nå er et sykebil på vei der han har parkert bilen.

*småengstelig*

Oops, såpass. Vel, da er han i gode hender, kie. Alt nødvendig utstyr er i ambulansene, så dette går helt sikkert bra. Regner med han får en adrenalinsprøyte, og så er det verste over. Opp med hodet!

Klemz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops, såpass. Vel, da er han i gode hender, kie. Alt nødvendig utstyr er i ambulansene, så dette går helt sikkert bra. Regner med han får en adrenalinsprøyte, og så er det verste over. Opp med hodet!

Klemz!

Ja, jeg regner med at det går bra. Selv om jeg ikke liker tanken på at han er alene med alle ungene + nabogutten nå da.

Det merkelige her er at jeg blir "kald" når sånt skjer. Kobler ut følelser.

Kan han kjøre videre etter en sånn sprøyte, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man hiver i seg zyrtec ja ... det verste som kan skje er at h*n blir trøtt.

Ja, de sa det på legevakta da jeg endelig kom fram.

2-3 stk kan man godt ta, ved pusteproblemer må man kontakte lege.

Da har jeg lært det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Ja, jeg regner med at det går bra. Selv om jeg ikke liker tanken på at han er alene med alle ungene + nabogutten nå da.

Det merkelige her er at jeg blir "kald" når sånt skjer. Kobler ut følelser.

Kan han kjøre videre etter en sånn sprøyte, forresten?

Sannsynligvis tar de ham med til sjukehuset hvis det er første gang han får en såpass kraftig allergisk reaksjon. Har svært lite greie på akuttmedisin, så jeg aner ikke om han kan kjøre etterpå.

Var han ute og kjørte med ungene da dette skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops, såpass. Vel, da er han i gode hender, kie. Alt nødvendig utstyr er i ambulansene, så dette går helt sikkert bra. Regner med han får en adrenalinsprøyte, og så er det verste over. Opp med hodet!

Klemz!

Ringte nettopp og den ene ambulansesjåføren tok telefonen.

Gubben sitter i ambulansen mens amb.sjåføren kjører bilen med barna i mot legevakta.

Har ordnet det sånn at noen kan hente mann og barn på legevakta.

Faen så hjelpeløs man føler seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg regner med at det går bra. Selv om jeg ikke liker tanken på at han er alene med alle ungene + nabogutten nå da.

Det merkelige her er at jeg blir "kald" når sånt skjer. Kobler ut følelser.

Kan han kjøre videre etter en sånn sprøyte, forresten?

Det er ikke merkelig, det er fryktelig praktisk. Hjernens måte å takle det på, slik at følelsene dine ikke kommer i veien for det du må gjøre for å få deg og dine gjennom fare-situasjonen.

Jeg tror ikke det er lurt å kjøre rett etter en adrenalinsprøyte, iallefall ikke om det er første gang han får den, siden man ikke vet åssen den enkelte reagerer.

Det er nok lurt å ta seg en pause først, vet ikke om de lar ham gå med en gang de har satt den.

Det står ingenting spesifikt i felleskatalogen som tyder på at den påvirker evnen til å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis tar de ham med til sjukehuset hvis det er første gang han får en såpass kraftig allergisk reaksjon. Har svært lite greie på akuttmedisin, så jeg aner ikke om han kan kjøre etterpå.

Var han ute og kjørte med ungene da dette skjedde?

Ja, de var på vei fra hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke merkelig, det er fryktelig praktisk. Hjernens måte å takle det på, slik at følelsene dine ikke kommer i veien for det du må gjøre for å få deg og dine gjennom fare-situasjonen.

Jeg tror ikke det er lurt å kjøre rett etter en adrenalinsprøyte, iallefall ikke om det er første gang han får den, siden man ikke vet åssen den enkelte reagerer.

Det er nok lurt å ta seg en pause først, vet ikke om de lar ham gå med en gang de har satt den.

Det står ingenting spesifikt i felleskatalogen som tyder på at den påvirker evnen til å kjøre.

Takk :-)

Nå har jeg ordnet sånn at søsteren min og samboeren hennes drar for å hente ungene og evt. mannen min dersom det er behov for det.

Akkurat nå skulle jeg virkelig ønske at jeg hadde lappen og bil :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Ringte nettopp og den ene ambulansesjåføren tok telefonen.

Gubben sitter i ambulansen mens amb.sjåføren kjører bilen med barna i mot legevakta.

Har ordnet det sånn at noen kan hente mann og barn på legevakta.

Faen så hjelpeløs man føler seg!

Ok, da ordner det seg, kie, bra han fikk hjelp i tide.

Forstår godt du føler deg hjelpeløs, det er som oftest bedre å være midt oppi situasjoner som dette, enn å befinne seg i periferien.

*Slenger på en klemz til* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han bør få seg en EpiPen å ha på "innerlomma". (automatisk adrenalinsprøyte)

Ja, det høres sånn ut.

Det rare er at han aldri har reagert sånn før. Har tålt nøtter i sjokolade o.l. uten problemer.

Ble litt satt ut nå, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres sånn ut.

Det rare er at han aldri har reagert sånn før. Har tålt nøtter i sjokolade o.l. uten problemer.

Ble litt satt ut nå, ja.

Min erfaring er at allergi kan øke for hver gang du kommer i kontakt med stoffet.

OG at en reagerer sterkere dersom en blir utsatt for andre allergener samtidig. (kryssallergi eller ting man egentlig ikke er allergisk mot).

Selv er jeg allergisk mot katt. Reagerer ikke noe særlig på vinteren hvis ikke huset er særdeles støvete. men mye mer på sommeren i pollensesongen.

Er jeg sammen med katt en periode kan jeg oppleve å reagere på pollen, som jeg ikke er allergisk mot.

Kompliserte greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at allergi kan øke for hver gang du kommer i kontakt med stoffet.

OG at en reagerer sterkere dersom en blir utsatt for andre allergener samtidig. (kryssallergi eller ting man egentlig ikke er allergisk mot).

Selv er jeg allergisk mot katt. Reagerer ikke noe særlig på vinteren hvis ikke huset er særdeles støvete. men mye mer på sommeren i pollensesongen.

Er jeg sammen med katt en periode kan jeg oppleve å reagere på pollen, som jeg ikke er allergisk mot.

Kompliserte greier!

Det forklarer litt, ja.

Han pleier å reagere når han klipper gress på hytta...

Uff, håper det ikke er for skummelt for minstemann som enda har et snev av åttemånedersangst å bli passet av fremmede til søsteren min kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da ordner det seg, kie, bra han fikk hjelp i tide.

Forstår godt du føler deg hjelpeløs, det er som oftest bedre å være midt oppi situasjoner som dette, enn å befinne seg i periferien.

*Slenger på en klemz til* :-)

"Forstår godt du føler deg hjelpeløs, det er som oftest bedre å være midt oppi situasjoner som dette, enn å befinne seg i periferien."

Nettopp!!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hele tråden og jeg har bare en ting å si: Shear up(eller noe sånt. Jeg er ikke helt stødig på utenlandske oppmuntringsfraser). Dette går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hele tråden og jeg har bare en ting å si: Shear up(eller noe sånt. Jeg er ikke helt stødig på utenlandske oppmuntringsfraser). Dette går nok bra.

Takk :-)

Ja, det gjorde det. Han kunne bare prøve seg på noe annet.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...