Gå til innhold

Kontantstøtten


Teletubbie

Anbefalte innlegg

Jeg var ferdig med permisjon 5. august (100% i 39 uker) og ved henvendelse vedr. kontantstøtten var svaret: "Kontantstøtten starter mnd. etter at fullført permisjon er slutt". Barnet er adoptert, så her er alderen ikke vesentlig. En bekjent av meg får kontantstøtten allerede fra denne mnd. og vår permisjon gikk ut samme dag! Hvem har rett? Saksbehandler på vestlandet (min) eller østlandet. Takknemlig for svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett til penger fra måneden ETTER denne rettigheten tredde inn.

"Det kan ikke gis kontantstøtte samtidig med fulle adopsjonspenger. Kontantstøtten gis tidligst fra måneden etter at stønadsperioden for fulle adopsjonspenger utløper, dvs. 39 uker fra det tidspunktet foreldrene overtok omsorgen for barnet. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...