Gå til innhold

Gravid - jobber som vikar


jente nordnorge

Anbefalte innlegg

jente nordnorge

Heisann!!!

Har jobbet som vikar i skoleverket i 1 1/2 år (er utdannet lærer, men det er overskudd på lærere der jeg bor) og nå har jeg lyst å bli gravid. Det jeg lurer på i denne sammenhengen er hvor mye fødselspenger jeg kommer til å få. Det regnes jo ut fra inntekt - det vet jeg, men siden jeg jobber som vikar har jeg jo ikke fastlønn og får dermed ikke dette beløpet i fødselspenger. I løpet av året er det jo en del jeg ikke får betalt for (påskeferie, sommerferie, juleferie, vinterferie.....) tas det hensyn til dette når fødselspengene blir utregnet? Eller blir det kun fødselspenger ut fra det nøyaktige beløpet? Mener å ha hørt at trygdekontoret i dette tilfellet er snilt siden jeg er nyutdannet og ikke har fått fast jobb, men hvordan vil dette bli dersom jeg blir gravid....?

Litt rotete innlegg, men noen kan sikkert svare meg likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IreneG

I utgangspunktet er det lønn siste mnd som skal medregnes. Hvis dette ikke er representativt for dine normale årsinntekt, fastsettes fødselspengegrunnlaget ved skjønn ut fra årsinntekten du kan dokumentere på det tidspunktet du tar permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...