Gå til innhold

Arbeidsledig og gravid


tvilling75

Anbefalte innlegg

Ble sykemeldt i fra jobben min i februar i år. I april sa jeg opp, i samråd med legen min, og trygdekontoret, da arbeidet mitt gikk ut over helsen min. Fikk så tre mnd med sykepenger, før jeg nå nylig gikk over på dagpenger.

Og så har jeg da altså klart å bli gravid (har vært ufr.barnløs i tilsammen ca 7 år, så det er helt fantastisk utrolig at vi har klart dette på egen hånd). Har forsøk å søke på arbeid i over et halvt år, men uten utdannelse stiller jeg bakerst i køen. Får ca 12 000,- i arb. ledighets trygd, mens jeg tjente 22 000,- i mnd i mitt tidligere arbeid (dette fikk jeg også i sykepenger).

Det jeg lurer veldig på nå er hvordan permisjonspengene mine vil bli regnet ut. Fikk sykepenger til 27. juli, og har termin ca 1.mai.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hentet fra http://www.trygdeetaten.no/pub/fodsel.html#Permisjon

"Fødselspengene beregnes som hovedregel etter inntekten de siste fire ukene du var i arbeid. Dersom denne inntekten avviker mer enn 25 prosent fra den vanlige årsinntekten, kan f.eks. gjennomsnittet av de siste tre årenes pensjonspoeng legges til grunn."

Som tid med inntektsgivende arbeid regnes også arbeidsledighetstrygd.

Jeg kan ikke svare på om du får gjennomsnittet fra de 3 siste årene, eller om grunnlaget blir fra tiden du har mottatt dagpenger. Anbefaler at du tar kontakt med Trygdekontoret, for en avklaring.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...