Gå til innhold

p-piller i utlandet


sue

Anbefalte innlegg

Jeg er i utlandet (sveits) og har regnet feil med hensyn til p-pillene mine. Det viser seg at jeg gaar tom för jeg kommer tilbake til Norge. Det jeg lurer paa er om det gaar an aa faa tak i p-piller her, eller om jeg maa bruke annen prevensjon til jeg kommer tilbake. Paa forhaand takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er nok bare i Norge man får kjøpt p-piller, så nå er du ute å kjøre.

teit svar fra trillepille!

Noen typer p-piller heter ikke det samme, men du kan jo gå på apoteket med pillene dine, se om de har samme type, og høre om du kan få kjøpt et brett uten resept, slik at du har til du kommer deg hjem. (Det har jeg fått til). Eller du kan oppsøke lege der du er, og få en resept, tror ikke du trenger noen undersøkelse hvis du sier du går jevnlig til lege hjemme.

eller du kan ringe legen, be ham om å sende en resept til et apotek i nærheten av noen du kjenner, som henter pillene og sender disse til deg.. Vet ikke om det er lov å sende legemidler med vanlig post, men det er vel ikke så mange som sjekker det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. da jeg var i tyskland i fjor gikk jeg bare inn på et apotek med resepten min å fikk tak i samme sort(nesten iallefall), det var ikke noe problem. hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

De fleste p-piller er internasjonale, men selges under forskjellig navn, og iblant også fra ulike firmaer. Jeg foreslår at du tar pakningen med til legen som så kan se på innholdet og finne det aktuelle preparat.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...