Gå til innhold

Frikort


Gjest jøss

Anbefalte innlegg

Jeg har frikort og betaler derfor ikke egenandel hos legen. Jeg hadde time til behandling hos min lege fredag og påfølgende mandag. Jeg ble syk fredag morgen (ikke noe som hadde med behandlingen å gjøre) og ringte og ga beskjed om det. Jeg sa samtidig fra at jeg heller ikke kom mandag dersom jeg ikke var frisk. Jeg avtalte å ringe mandag morgen dersom jeg ikke kom. Jeg var fortsatt ikke frisk mandag og ringte legen og ga beskjed.Han sa da at jeg måtte betale disse timene siden jeg hadde avbestilt samme dagen. Er dette riktig? Jeg synes det er rart han ikke har gjort meg oppmerksom på det før. Det er mulig det er sånn, men det føles nesten som en slags straff. Når man har time en mandag er det vanskelig å få avbestilt før samme dagen. Hadde han gjort meg oppmerksom på det fredagen hadde jeg avbestilt timen for sikkerhets skyld og fått en ny time senere, da jeg har dårlig råd. Jeg forstår at det blir vanskelig, og dyrt for systemet når man blir syk på kort varsel, men det er sånn det er noen ganger.Vet noen om det er riktig at jeg skal betale disse to timene, og evt hvor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må i hvert fall betale hos psykologen min selv om jeg sier fra lang tid i forveien. Det koster meg den nette sum av 330 kr, selv om jeg har frikort.

Ved oppmøte derimot betaler jeg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...