Gå til innhold

Borettslag spørsmål.


svante

Anbefalte innlegg

Finner ikke ut hvordan jeg skal finne ut av dette...

Hvilke rettigheter har man til tilhørende boder i et borettslag? En eier i 1.ste, skal bygge ned i kjelleren, vi må gi ifra oss vår store bod, og får en mye mindre en i stedet. Vi har veldig liten leilighet, og har satt pris på hvor store bod. Er dette riktig, kan de gjøre dette ? Vi har ikke blitt spurt, bare informert og bedt om å gi ifra oss vår nøkkel til kjellerboden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres da ydderst merkelig ut, -da må dere jo egentlig selge en del av deres leilighet . . har dere blitt tilbudt noe kompensasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres da ydderst merkelig ut, -da må dere jo egentlig selge en del av deres leilighet . . har dere blitt tilbudt noe kompensasjon?

Nope, ingen kompensasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Nope, ingen kompensasjon.

Blir ikke det som å si til en villa-eier at jeg skal bygge meg større hus, så du får ta bort garasjen din?

Eier du ikke denne boden da?

Kan du for eksempel få hans veranda i bytte, eller kjøkken, så du kan lage kjeller du også? Tror ikke det...

Tror ikke en gang dette har noe med borettslag å gjøre, det må jo være under eiendomsrett...

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ingen kompensasjon.

Det burde du så klart ha hatt. Om du kjøper en leilighte med så og så mange m² bodplass - - - - fordi du om du skal selge leiligheten din vil få et tap, så skal du sende et krav om kompensasjon i m²-markedspris. Banna Bein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lederen i borettslaget som tar seg til rette? Siden det ikke virker som om du har snakket med lederen mener jeg. Dette kan umulig være lov. Gi ikke fra deg den nøkkelen! Og prøver han å bryte seg inn i kjellerboden så er det bare å anmelde ham for innbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...