Gå til innhold

Hvordan bli frisk i en fei?


kie

Anbefalte innlegg

Ok, kom med det.

Har sår hals, dotter i øra, kaldsvetter og småvondt i ansiktet (begynnende bihuletrøbbel?)...

Dette lover ikke godt, men jeg har lesedag i morgen og skal bare ordne noen småting, så den dagen kan jeg kanskje "skvise" inn litt sykdom ;-)

Har noen noen tips for å bli frisk i en fei?

Kjerringråd?

Dette passet veldig dårlig, må jeg si.

Blir jo ikke hjemme for småtterier, men vil helst være i form til Onsdagens forelesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du forsøkt med saltvann? Det skal vist nok hjelpe ved bihulebetennelse. Men desverre er det der svineriet noe som sitter i svært lenge:( Hadde det i vinter og var syk i flere uker:(

God bedring kie:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle sanglærer kokte ei skikkelig sterk suppe på løk, masse hvitløk, tabasco og andre humbug-greier. Smakte pyh, men... Pluss på med solhatt, overdose med c-vitaminer og et ullskjerf om natta. Funka for meg to dager før sang-eksamen! ;o) Og sørg for å drikke MASSE, både varmt og kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du forsøkt med saltvann? Det skal vist nok hjelpe ved bihulebetennelse. Men desverre er det der svineriet noe som sitter i svært lenge:( Hadde det i vinter og var syk i flere uker:(

God bedring kie:)

Klem

Uff, ja det er vondt.

Heldigvis er det visst bare i startfasen her, så jeg prøver saltvann.

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle sanglærer kokte ei skikkelig sterk suppe på løk, masse hvitløk, tabasco og andre humbug-greier. Smakte pyh, men... Pluss på med solhatt, overdose med c-vitaminer og et ullskjerf om natta. Funka for meg to dager før sang-eksamen! ;o) Og sørg for å drikke MASSE, både varmt og kaldt.

*noterer*

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok-her er ett tips som helt ærlig har hjulpet meg ved 2 anledninger. etter uker med forkjølelse, hoste og alt det der, tok jeg meg en skikkelig fyll på sprit. 2 dager senere var jeg symptomfri. Det samme hendte etter at jeg var småsyk over en lengre periode tidligere i sommer....borte..borte..borte..

En kollega av meg påsto forøvrig det samme, etter ett tips fra sin far *s*

God bedring, og skål =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, ja det er vondt.

Heldigvis er det visst bare i startfasen her, så jeg prøver saltvann.

Takk :-)

Jeg prøvde for sent, så det hjalp ikke på meg. Men prøv det du:D

God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Eh....

*svelger tungt*

Tør nesten ikke å spørre.. *ler*

Altså; Kokt vann og noen spiseskjeer tabasco blandes i ei tom zaloflaske. Hell alt inn i nesa.

Garantert effektivt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok-her er ett tips som helt ærlig har hjulpet meg ved 2 anledninger. etter uker med forkjølelse, hoste og alt det der, tok jeg meg en skikkelig fyll på sprit. 2 dager senere var jeg symptomfri. Det samme hendte etter at jeg var småsyk over en lengre periode tidligere i sommer....borte..borte..borte..

En kollega av meg påsto forøvrig det samme, etter ett tips fra sin far *s*

God bedring, og skål =)

*hikk*

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså; Kokt vann og noen spiseskjeer tabasco blandes i ei tom zaloflaske. Hell alt inn i nesa.

Garantert effektivt! :-)

Sikker på at du ikke kødder med meg nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Sikker på at du ikke kødder med meg nå da?

Jeg kødder ikke denne gang, kors on the hæls ass. Har prøvd det én gang, men det svei noe aldeles for jævlig.

Men jeg ble jo bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*noterer*

Tror det blir en tur innom helsekosten i morgen.

Og husk, "masse C-vitaminer" betyr ikke lusne 800 mg om dagen elns. Det skal skikkelige sjokkdoser til, i størrelsen minimum 4-5 gram om dagen. Hvis minsten fortsatt får pupp, så bør du revurdere, for det er ganske røffe greier når det skal ut gjennom en sart barnerumpe (kjempesårt!). Og du må regne med litt sur mage og "sleaføre" et par dager (hos deg selv, that is)!

Helst skal en jo begynne _før_ en blir syk, så når jeg ikke er gravid eller ammer tar jeg noen dager med sjokkdoser når noen rundt meg blir forkjølet, for jeg blir alltid smittet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er blant oss heldige som plages med ekkel nattehoste i etterkant av en forkjølelse, kan jeg anbefale masse timian-te. Det smaker forjævlig før en blir vant til det, men det funker som bare juling. Dessuten lindrer det hvis du slipper 2-4 Fisherman's Friend oppi kruset og lar dem løses opp før du drikker. Det smaker enda verre, men gjør virkelig godt!

Ellers, masse drikke og rett i seng etter ni-nyhetene (ingen nattedoling, altså)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...