Gå til innhold

varig sykdom -hvor lenge?


Gjest pelone

Anbefalte innlegg

Her på siden har jeg lest at varig sykdom er minimum 2-3 år. På trygdekontoret i dag sa de at det er minimum 7 år? Hva er rett?

Og om jeg ikke får uføretrygd, noe legene mine støtter, og samtidig sier at videre behandling ikke fører til noe bedre (men at jeg nok vil bli friskere med tiden), så sier de at jeg hverken har rett på uføretrygd elle rrehabilitering, fordi jeg ikke fyller kravene til varighet for uført., og ikke fyller kravene til behandling for rehab.... Og da jeg spurte om de da mente at jeg ikke hadde krav på noe som helst, svarte de ja... Er det rett? Det løser seg jo ganske lett med å "finne på" en behandling, men det føles jo litt dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe i veien for at de kan innvilge deg uførepensjon og ta den opp til ny vurdering med jevne mellomrom.

Hei

-jeg har fylt ut skjemaet til "kontakt trygdehjelpen" -men ahr ikke fått svar. Jeg er litt usikke rpå om det har kunnet fram -for det vistes ikke noen ny side da jeg hadde sent det inn. Har du fått noen henvendelser du ikke har svart på (17.10)

Om ikke, ehar du en e-mail jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...