Gå til innhold

PC og jordet kontakt


Dorthe

Anbefalte innlegg

Har nå for gud vet vilken gang ringt Telenor fordi jeg stadig blir brutt når jeg sitter her på Internett.

De klarer ikke å finne ut feilen og i dag påstod de at alle PC skulle stå i jordet kontakt.

Er dette viktig og hvor mange av dere har jordet kontakt til PCen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har faktisk bare jordete kontakter her i huset, så da har vi ikke noe valg. I alle nyere hus skal det vist nok kun bli brukt jordete kontakter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk bare jordete kontakter her i huset, så da har vi ikke noe valg. I alle nyere hus skal det vist nok kun bli brukt jordete kontakter nå.

OK, siden min leilighet er 110 år er det bare på kjøkkenet og badet det er jorda kontakter. Kanskje jeg skulle prøve badet :-)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, siden min leilighet er 110 år er det bare på kjøkkenet og badet det er jorda kontakter. Kanskje jeg skulle prøve badet :-)?

Kanskje det ja :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balooba

Her i huset fikk vi lagt opp jorda kontakter for datautstyret. Kosta oss et par tusenlapper for 6-7 år siden. Har dessuten overspenningsvern.

De flerste jeg kjenner har IKKE jording på datamasinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset fikk vi lagt opp jorda kontakter for datautstyret. Kosta oss et par tusenlapper for 6-7 år siden. Har dessuten overspenningsvern.

De flerste jeg kjenner har IKKE jording på datamasinen.

Har hatt PCen på samme sted hele tiden og det har virket bra. Helt til i mai da de byttet splitteren i ADSL-kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir aldri brutt på adsl'en, har ingen jordete kontakter. (strømnettet i huset er stort sett livsfarlig).

Kanskje de burde bytte splitteren på nytt? Har du prøvd å nappe ut alle telefoner/fakser som står på linja og se om det utgjør noen forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har skjønt det, kan ujordede kontakter generere et større elektromagnetisk felt (langs ledningen), som skaper forstyrrelse på telelinjen din

Så du kan jo teste å legge linjekabelen et stykke bortenfor strømnettet (ledningene til kontakten) og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Har hatt PCen på samme sted hele tiden og det har virket bra. Helt til i mai da de byttet splitteren i ADSL-kontakten.

Vel, hvorvidt det er viktig eller ikke vet ikke jeg. Det som er sagt er at jordet kontakt er bedre for følsomt utstyr, det blir ikke så lett ødelagt ved lynnedslag o.l., men det er kanskje ikke så viktig om man har innboforsikring. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...