Gjest ikke undertegnet Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Hei! Jeg har endelig klart å bli gravid ved hjelp av pergotime og metformin (har PCOS). Jeg har tatt 3 tabletter pergotime x 5 dager. Jeg pratet med gynekologen min i går og han sa at det var viktig at det ble foretatt en ultralyd tidlig for å utelukke at det ikke var 4-5 fostre der. Er det vanlig å klare å stimulere frem 4-5 egg på en gang ved hjelp av pergotime?? Og dersom det skulle være mange fostre....hva da? Er det slik at man må ta bort alle? Hilsen usikker og redd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Jeg tror ikke legene har noen kontroll med hvor mange egg de stimulerer. Det er bare noe som skjer av seg selv, om kroppen kommer med ett eller fire egg vet man ikke på forhånd. (hvis nå jeg har forstått deg riktig da) Hvis det er fire befruktede egg som har festet seg i livmoren kan det bli aktuellt å ta vekk for eksempel to av dem. Dette fordi risikoen for spontanabort er stor med fire egg (kvinnen er i utgangspunktet ikke bygget for mer en ett foster av gangen) Slik at sjansen for å bære frem ett eller to friske barn istedet økes om du forstår? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.